Nu söker Coop en ny kollega till inköpsteamet på Non Food!
I rollen som Kategori- och Inköpsansvarig kommer du ansvara för att utveckla sortimentet inom Non Food med målsättningen att optimera försäljning och lönsamhet för din kategori specifikt och för Coop generellt. Du har ett fullt P & L-ansvar för din kategori vad gäller omsättning, marginalkronor samt marginalprocent.
Du driver ditt område vad gäller leverantörsval, inköp, sortiment, konsumentpris, kampanj- och säljplanering. I rollen följer du även löpande bransch- och marknadstrender. Detta innebär en stor möjlighet att påverka den egna kategorin.
Arbetet infattar också löpande förhandlingar och att verkställa pris och sortimentsbeslut. Du samarbetar tätt med butikerna för att optimera försäljning och marginal med ansvar för att driva sortiment, leveranssäkerhet och produktsäkerhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning på Heltid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
12-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!