Kategori- och Inköpsansvarig Nonfood - Coop Sverige AB i Solna
Om tjänsten
Nu söker Coop en ny kollega till inköpsteamet på Non Food!
I rollen som Kategori- och Inköpsansvarig kommer du ansvara för att utveckla sortimentet inom Non Food med målsättningen att optimera försäljning och lönsamhet för din kategori specifikt och för Coop generellt. Du har ett fullt P & L-ansvar för din kategori vad gäller omsättning, marginalkronor samt marginalprocent.
Du driver ditt område vad gäller leverantörsval, inköp, sortiment, konsumentpris, kampanj- och säljplanering. I rollen följer du även löpande bransch- och marknadstrender. Detta innebär en stor möjlighet att påverka den egna kategorin.
Arbetet infattar också löpande förhandlingar och att verkställa pris och sortimentsbeslut. Du samarbetar tätt med butikerna för att optimera försäljning och marginal med ansvar för att driva sortiment, leveranssäkerhet och produktsäkerhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Säkerställa att Coop alltid har ett relevant kunderbjudande sett till såväl produkt som pris
- Bidra med expertis inom dina kategorier vad gäller konsumentbehov, marknadsutveckling, branschtrender, sortiment och produktsäkerhet
- Stödja och komplettera kategorichefen med arbetsuppgifter inom angivet område
- Bereda inköpsavtal och leverantörsstrategi samt underhålla dem i systemen
- Säkerställa beslutat sortiment i systemen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på Heltid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Publicerad den
04-08-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Solna
- Typ av kontrakt
- Deltidsjobb
- Typ av jobb
- Detaljhandel
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!