Inaktiv platsannons

Operativ Chef avdelning Process – Örebro

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 180 butiker runt om i Sverige. Vårt nyöppnade centrallager, region Mellansverige, kommer ligga i västra Pilängen/Örebro. Lagerverksamheten är indelad i tre delar: varumottagningen (som tar emot alla varor vid ankomst till lagret), varuexpedieringen (som behandlar och packar alla ordrar från våra butiker) och varuleverans (som ser till att våra varor levereras till butikerna).

Om tjänsten

Din roll

I rollen som Operativ Chef för avdelningen Process har du starkt fokus på processutveckling och -optimering samt systemhantering. Dina viktigaste uppdrag kommer att vara process- och kvalitetsuppföljning, resultatrapportering samt att  motivera och inspirera dina anställda till att växa och utvecklas.

Du är chef antingen för varumottagningen eller transportplaneringen på lagret och kommer att ansvara för en mindre grupp medarbetare. Tillsammans är det er uppgift att säkerställa driften på ett så effektivt sätt som möjligt. Du arbetar även löpande med uppföljning som ett verktyg för dig att vidareutveckla verksamheten då du utifrån denna drar slutsatser, fattar beslut och arbetar med kontinuerlig feedback internt. Givetvis alltid med den företagsövergripande nyttan i fokus.

Du arbetar även med personalplanering, rekrytering och introduktion av nya medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår också att hålla utvecklingssamtal, säkerställa en god arbetsmiljö, kompetensutveckla dina medarbetare samt arbeta med nyckeltal.

 

 
Din bakgrund

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och minst ett års tidigare erfarenhet inom handel och/eller logistik. Det är meriterande om du även har studerat vid högskola/universitet. Du har en god datorvana och kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift.

För oss är det mycket meriterande om du är noggrann, strukturerad och har lätt för att arbeta i team. Du känner dig trygg med att motivera och inspirera samt har ett intresse för människor. Din kommunikativa förmåga gör att du har lätt för att få människor att lyssna och för dig är det en självklarhet att skapa delaktighet genom att informera. Som person är du även ansvarstagande och har en god initiativ- och prioriteringsförmåga.

För tjänsten krävs att du innehar B-körkort. Truckkort A och B är meriterande. Då lagret är öppet alla veckans dagar kommer både dag-, kvälls- och helgarbete att förekomma.

 

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Örebro
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Örebro | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)