Inaktiv platsannons

CRM Analyst i Stockholm

Hos oss får du anställning hos en av de ledande aktörerna inom hemelektronikbranschen där du får arbeta med de senaste produkterna och blir en del av en företagskultur som präglas av engagemang, öppenhet och mycket driv.

Om tjänsten

Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige när vi öppnade två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Idag är vi 28 varuhus samt en växande online-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm – Stocksund, är en servicefunktion till våra varuhus.  
 
Brinner du för kundanalys och vill vara med och utveckla en snabbväxande kundklubb? Då kan du vara MediaMarkts nästa CRM-analytiker. 
Vi eftersträvar att vara datadrivna i allt vi gör och utgår från kontinuerlig analys i vårt arbete. För att lyckas med uppgiften förstärker vi nu vårt team med en CRM-analytiker som fokuserar på att utveckla och bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Du har en självgående roll men har även ett nära samarbete med andra team i företaget både på nationell och internationell nivå. Tjänsten är placerad på vår marknadsavdelning och du rapporterar till CRM Manager. 
 
Arbetsuppgifter: 
  • Arbeta med analys och A/B-testning samt kontinuerlig optimering av CRM-aktiviteter i olika kanaler för att öka kundvärdet. 
  • Utföra ad hoc-analyser i databasen och dra nytta av fördjupande kundinsikter. 
  • Arbeta med målgruppsurval för att skapa riktade kampanjer.  
  • Arbeta med kampanjuppföljning och rapportering av olika kampanjer och kundanalyser. 
  • Analysera och rapportera KPI:er till övrig organisation. 
  • Säkerställa kunddatakvalitet.
  • Medverka i CRM relaterade utvecklingsprojekt. 
 
Vem är du? 
  • Högskoleutbildning med inriktning statistik, dataanalys/data science.  
  • Minst 3 års erfarenhet av datadriven marknadsföring med kundprogram/lojalitetskoncept inom retail. 
  • Du kan arbeta genom hela processen från datainsamling och strukturering till genomförande och rapportering.  
  • Erfarenhet samt stort intresse av digitalisering och digitala kanaler. 
  • Erfarenhet av programmeringsspråk inom data mining, t.ex. R, SAS or Python.
  • Erfarenhet av SQL och hantering av stora datamängder samt mycket goda kunskaper i Excel. 
  • Det är meriterande med erfarenhet av Google Analytics. 
  • Vi jobbar i en internationell miljö och därför är det viktigt att du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.
 
Egenskaper: 
  • Du är ambitiös med en stark analytisk förmåga.  
  • Du gillar att jobba med siffror och är bra på att fatta beslut baserat på insikt och data. 
  • Du arbetar självständigt och är noggrann samt har ett proaktivt arbetssätt där du alltid sätter kunden i centrum. 
  • Du är samtidigt en teamplayer som har ett stort intresse av samarbete med andra avdelningar och kollegor samt jobbar mot uppsatta mål. 
  • Du ser komplexa problemställningar som en utmaning och gillar att hitta lösningar till dessa. 
  • För att trivas i rollen är det av viktigt att du är intresserad av marknadsföring och analys. Du brinner för att skapa och utveckla affärsmässigt effektiva målgruppsurval.
 
Vi erbjuder dig en spännande roll i ett team fyllt med glädje och engagemang. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet och kreativitet med stort eget ansvar.  
 

Publicerad den

03-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)