Inaktiv platsannons

Produktionsledare taktisk marknadsföring i Stockholm

Produktionsledare taktisk marknadsf... Allmän... Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av...

Om tjänsten

Produktionsledare taktisk marknadsföring Allmän information

Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service med tonvikt på färskvaror och ett brett sortiment. 2016 valdes vi till ”Sveriges starkaste kedja” och det är tydligt att både kunder och medarbetare trivs i butikerna, samtidigt som det attraktiva och prisvärda sortimentet blir alltmer känt. I januari 2018 blev Tempo en del av Hemköp och tillsammans utgör bolaget cirka 350 butiker, egen- och handlarägda.

Bli en av oss

Vi söker en produktionsledare till den taktiska marknadsföringen för båda kedjorna Hemköp och Tempo. Som produktionsledare ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp all taktisk marknadsföring. Du rapporterar till Chef för produktion och innehåll och har ett nära samarbete med försäljningsavdelningen, E-handel, CRM och butikerna.

Det här får du göra

• Hålla i planeringen av produktionen av taktisk marknadsföring får båda kedjorna. Fokus ligger framförallt på ODR-produktionen. • Delta i alla avstämningar avseende taktisk marknadsföring. • Medverka till att testa och utvärdera nya effektiva kommunikationskanaler för den taktiska marknadsföringen. • Koordinera marknadsföringen inom utsett ansvarsområde. Detta kan innefatta målgruppsarbete, framtagande av kommunikation, korrektur, planering, medieval, produktion, genomförande och uppföljning. • Leda arbetet och beställa materialet från såväl externa och interna byråer och samarbetspartners. • Driva och utveckla rollen. Dina ansvarsområden är följande: • Ansvara för att planera, genomföra och följa upp all produktion för taktisk marknadsföring. • Ansvara för att budget och givna tidsramar följs. • Dokumentation av genomförda marknadsaktiviteter. • Ansvara för att aktivt informera internt om sitt arbete och dess påverkan på övrig organisation.

Det här förväntar vi oss

• 2 - 4 års erfarenhet av liknande arbete och akademisk utbildning inom marknadsföring. • Du är engagerad, tar egna initiativ och äger dina arbetsuppgifter fullt ur. Du håller dig uppdaterad på vilka mål vi har och hur vi ska nå dit. • Du är kostnads- och kvalitetsmedveten och vågar ta ställning till vad som är rätt och fel. Du håller ordning och reda, prioriterar och avslutar uppgifter i tid. • Du är samarbetsorienterad och arbetar över avdelnings- och bolagsgränser för att driva arbetet framåt. Du är lyhörd för dina kollegers arbetsbelastning och avlastar vid behov. • Du är service- och säljfokuserad och hjälper dina kunder i sina beslut. Genom att aktivt öka din kunskap om våra produkter och komma med förslag och idéer till förbättringar bidrar du till att utveckla vår affär. Vi ser gärna att du har intresse för mat och har du tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln är det meriterande.

Mer information

Hemköp strävar efter mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Sandra Arbro, Chef Produktion och innehåll, Marknad, tel 08-553 998 39. Eftersom vi rekryterar löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 28 jan 2019

Information om bolaget

Hemköps uppdrag är att inspirera till hållbar matglädje varje dag. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar till medvetna val ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp ingår i Axfood, noterat på Nasdaq Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.hemkop.se

Dela detta jobb

Publicerad den

16-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej