Vill du jobba med att på en av Nordens största kundägda bank- och försäkringskoncerner? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa och växa ytterligare.
Vill du ha ett av de kanske roligaste jobben som finns? Vill du vara en central del för hela organisationen och stötta i inköpsfrågor samtidigt som du får ge den bästa tänkbara servicen till dina kollegor? Söker du efter en roll där du får ansvara för såväl komplexa som enklare uppdrag där du som Inköpare fyller en viktig funktion i den kommersiella delen av uppdraget? Tänkte väl det! Nu har du chansen att bli vår nya Inköpare som kommer att komplettera vår fantastiska inköpsavdelning!
Rollen
Som Strategisk Inköpare hos oss på Skandia kommer du givetvis att arbeta strategiskt med våra inköpsprocesser, men här erbjuds du en bred roll där du även får arbeta taktiskt och operativt! Din huvuduppgift blir att ansvara för att samordna, leda och utveckla inköp inom organisationen. Avdelningen stödjer medarbetare i inköpsfrågor och ansvarar för upphandlingar av tjänster, produkter och system.
I din roll har du ett kategoriansvar där du får driva intressanta men ibland också utmanande uppdrag genom nära samarbete med avtalsägare/kravställare i organisationen. Exempel på inköpskategorier är IT, Consulting, HR-tjänster, Sales & Marketing, Facility Service, Travel m.m. Uppdragen kan se olika ut, alltifrån att du är med från starten av processen vid analysdelen, till att förhandla kommersiella och juridiska villkor, hantera avtal och säkerställa leverantörsutveckling. Inom många områden är processerna välutvecklade, men här ges du även stor frihet i att själv knyta kontakter och bygga relationer som banar väg för framtida samarbete!
Tjänsten är belägen på vårt fina kontor med en härlig atmosfär på Lindhagensgatan i Stockholm och du kommer att rapportera till Inköpschefen.
Din profil
Vi tror att du som söker har intresse för just denna typen av inköp, dvs där det finns en bredd på uppdrag och där tidsaspekten varierar. Du älskar att arbeta med inköp och brinner för att vara en viktig del i att bidra till inköpsavdelningens interna förbättrings- och utvecklingsarbete.
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet från en bred roll inom inköp där du har ansvarat för hela inköpsprocessen, samt även relevant eftergymnasial utbildning. Du är därmed en van förhandlare som är kunnig vad gäller avtal och har god kännedom av både kommersiella och juridiska villkor. Vidare har du en god förståelse inom IT och du är en fena när det kommer till att förstå affären!
I rollen ger vi dig utrymme att utmana och påverka, därför tror vi att du som person är nyfiken, noggrann och orädd. Trots att rollen är varierande och erbjuder en bredd i uppdragen har du inga problem med att arbeta med återkommande arbetsuppgifter och har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete utefter både det mindre och större perspektivet.
I denna rekrytering samarbetar Skandia med We Select. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Emelie Sandsten, 070-760 36 96, emelie.sandsten@weselect.com
Välkommen med din ansökan!
Privatvårdsförsäkring för alla anställda
Vår företagskultur styrs av engagemang
Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande
Fantastiska kollegor
Bidrar till att göra skillnad
Förmånligt Personallån
27-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!