Inaktiv platsannons

Key Account Manager- Systembolaget i Vårby

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass.

Om tjänsten

Vill du hjälpa oss att ta våra affärer med Systembolaget vidare?

Antar du utmaningen blir du det drivande navet i arbetet med att leva upp till och överträffa Systembolagets krav och önskemål på oss som leverantör av öl, cider/blanddryck och alkoholfritt och därigenom vidareutveckla vår lönsamma tillväxt. Under 2018 har vi blivit marknadsledare på öl kl. III, men vi stannar inte där!

Din roll blir Key Account Manager och din placeringsort är huvudkontoret i Vårby. Teamet är organiserat i en försäljningsdivision med resultatansvar för Systembolaget och restaurangmarknaden. Du rapporterar till Affärsområdeschef Systembolaget & Restauranggrossister. 

Tillsammans i försäljningsdivisionen som helhet är vi ett drygt hundratal medarbetare som arbetar med att ge god kundservice och utveckla framgångsrika affärer. Som team kännetecknas vi av att vi är ambitiösa, affärsmässiga, prestigelösa och gillar att ha roligt på jobbet. 

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.

Ditt uppdrag:

I din roll som KAM arbetar du självständigt med uppgiften att optimera Systembolagsaffären för Spendrups och Gotlands Bryggeri. Du har kundansvar och arbetar mot egna budget- och resultatmål. Ditt engagemang handlar om att förvalta och utveckla relationer med Systembolagets representanter i hela värdekedjan, från logistik och lager via ekonomifunktionen till inköp och försäljning. Internt är du medelpunkten för samarbetet mellan alla funktioner som tillsammans skapar förutsättningar för succé. Du koordinerar de frågeställningar som är kopplade till Systembolaget och bygger framgångsrika team i ett mycket stort och brett spektrum av intressenter i olika konstellationer beroende på frågeställning; det kan t.ex. vara dedicerade team för inköp, logistik, transport, fakturering, smak- och förpackningsutveckling, prissättning, produktutveckling.

Tjänsten innebär inte personalansvar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

• Driva och utveckla försäljningsarbetet
• Koordinering i produktlivscykeln (från lansering till avveckling). 
• Ansvar för analys och uppföljning av försäljningsutveckling.
• Koordinering av taktiska försäljningsinitiativ
• Ansvar för all hantering av offerering och kvalitetsprover

• Ansvarig för avvikelsehantering

Vi vill att du har:

  • Högskoleutbildning inom företagsekonomi, gärna inriktning mot marknadsföring
  • Arbetat självständigt med affärsanalys 
  • Varit framgångsrik som samverkare och förhandlare
  • Varit framgångsrik som B2B säljare med resultatansvar och har haft starka konsumentvarumärken i portföljen
  • Vana vid att arbeta med analysverktyg och affärssystem
  • Gedigen erfarenhet av säljande presentationer i tal och skrift
  • Använt digitala tjänster frekvent
  • Körkort, då resor ingår i tjänsten

Personliga egenskaper som behövs i den här rollen:

Som person förväntar vi oss att du har ett bra driv, är resultatorienterad, strukturerad och välorganiserad. Noggrannhet är något du håller särskilt högt. Du är en initiativtagande person, inte minst i nya kundkontakter, och har lätt för att skapa samt underhålla långsiktiga relationer. Du drivs av att utveckla och göra bra resultat. 

För att lyckas i rollen behöver du ett ”seniort affärsmannaskap” där vi värdesätter erfarenhet och kunskap om att fatta rätt beslut för att driva de bästa affärsresultaten. Gott omdöme är en självklarhet för dig och du har många goda exempel av det att dela med dig av. I tjänsten är det viktigt att du är självgående men gillar också att skapa egna och tillhöra andras team där samverkan och prestigelöshet är framgångsfaktorer. Du har god förmåga att hantera många kontaktytor, internt som externt. 

Du har god affärsmässig analytisk förmåga och kan ta dig an stora datamängder med komplexa beroenden och utifrån resultaten föreslå nödvändiga ”actions”. Du har lätt för att presentera nya idéer och är van att ta egna initiativ. Du är självgående och tar därmed ett stort eget ansvar och strukturerar själv upp ditt arbete. 

Ditt driv och engagemang smittar lätt av sig på kollegorna omkring dig. 

Placeringsort: Vårby, Spendrups huvudkontor

Ansökan
I den här rekryteringen jobbar Spendrups tillsammans med Compass. Du söker ovan nämnda tjänst via länken och vi hanterar ansökningarna löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. För mer information om Spendrups och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anders Carlsson på 070 766 26 

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.

Samtliga tjänster på Spendrups omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. De avtal vi går under är Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och Livsmedelsarbetareförbundet.

Jobbar du redan på Spendrups?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Vårby
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Logistik / Transport
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Vårby | Logistik / Transport | Deltidsjobb