Inaktiv platsannons

Proaktiv HR Business Partner med erfarenhet av agila arbetssätt i Stockholm

Vill du jobba med att på en av Nordens största kundägda bank- och försäkringskoncerner? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa och växa ytterligare.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Vi söker en erfaren HR BP med fokus på organisations- och teamutveckling, förändringsledning, långsiktig resursplanering och ledarförsörjning som är riktigt vass och erfaren när det gäller införande och ständig förbättring av agila arbetssätt och metoder.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde är Skandias IT-verksamhet med drygt 300 medarbetare med placering i Stockholm. Utöver IT kommer du ansvara för ytterligare ett affärsområde eller enhet om knappt 100 medarbetare. Du rapporterar direkt till HR chef i koncernen och är därmed del av en HR-organisation som utgörs av ca 20 kollegor i Sverige samt HR-administration i Vilnius.

Din roll

Som en av 4 HR Business Partners arbetar du integrerat i den verksamhet du ansvarar för – i tätt samarbete med en dedikerad HR Partner. Tillsammans arbetar ni integrerat i verksamheten med att ge ett proaktivt och lyhört HR-stöd. Ni samarbetar med kollegor som är specialiserade inom områden som Lön och Förmåner, Hälsa eller Utbildning.

Med stöd av specialisterna samt HR Partnern blir din roll som HR Business Partner – till skillnad från mer splittrade HR BP-roller – mer fokuserad.

Ansvar

• För HR leveransen för affärsområde/enhet om ca 4-500 medarbetare
• För att affärs/-enhetsplaner omfattar relevanta personal- och organisationsrelaterade mål och aktiviteter och att dessa genomförs effektivt
• Medlem i ledningsgrupp för affärsområdet/enheten samt HR ledningsgrupp

Arbetsuppgifter

• Kontaktyta för frågor från chefer i ditt ledningsteam samt förändringsprojekt
• Proaktivt bidra till effektiv organisation och arbetssätt inom/mellan affärsområden/enheter
• Långsiktig bemanningsplanering och kompetensförsörjning (inkl. frågor om numerärer, roller, lönestrukturer, konsultanvändning, ledarförsörjning)
• Vara en drivkraft och ledarstöd för förändringsledning inom affärsområdet/enheten
• Identifiera behov av, och genomföra insatser för, att stärka teamprestation
• Facklig samverkan gällande organisationsfrågor och chefsförsörjning

Några av våra medarbetare
Olivia Holmberg
Handläggare Back office
"Skandia är den anställdas utveckling och välmående i fokus. Jag har sett flera exempel på hur Skandia tar vara på anställda genom att erbjuda kompetensutveckling och nya utmaningar inom organisation."
Daniel Winther
Chef Private Equity and Infrastructure
"Den professionella miljön, duktiga medarbetare som ställer krav, pushar och samtidigt visar uppskattning för varandra. "
Johan Hagman
Gruppchef Telefonrådgivning
"Den optimala storleken på företaget. Det gör att känslan att vara bidragande fortfarande är stor samtidigt som bra möjligheter finns för att specialisera sig inom ett brett spann av kompetensområden."
Sofie Kulp-Tåg
Senior Portföljförvaltare
"Jag blir konstant utmanad och har möjlighet att utveckla min kompetens. På Skandia har jag också erbjudits möjlighet att växa inom organisationen och få ett större ansvar."
Kvalifikationer

Din profil

För att lyckas i rollen behöver du ett starkt eget driv och hög integritet - men i lika hög grad visa på ödmjukhet och samarbetsförmåga. Du har en hög analytisk förmåga, d.v.s. har lätt att se helheter och göra det komplexa enkelt. Du är prestigelös då Skandias storlek gör att din roll spänner över strategiska frågor till operativa arbetsuppgifter.

Din bakgrund

Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av verksamheter med hög förändrings- och digitaliseringstakt och även av införande av agila arbetssätt. Vi ser även gärna att du har ett genuint intresse för finans/försäkringsverksamhet.
Du bör ha minst 5, helst 10, års arbetslivserfarenhet inom HR/organisationsutveckling.

För att lyckas väl i rollen bedömer vi att du behöver:
• Kandidat- eller magisterexamen
• Gedigen erfarenhet av förändringsprocesser och teamutveckling
• Erfarenhet att införa och vidareutveckla agila arbetssätt
• Ett starkt eget driv och dokumenterad erfarenhet att nå mätbara resultat
• God förhandlingsvana
• Arbetsrättslig kompetens (formell utbildning eller förvärvad på annat sätt)
• Ledarerfarenhet (meriterande)

Ansökan

Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ylva Ottosson, ylva.ottosson@id-entity.se, 0733-91 41 08

Välkommen med din ansökan!


Vi har riktigt bra förmåner
  • Privatvårdsförsäkring för alla anställda

  • Vår företagskultur styrs av engagemang

  • Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande

  • Fantastiska kollegor

  • Bidrar till att göra skillnad

  • Förmånligt Personallån

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)