Inaktiv platsannons

Bluestep söker medarbetare till Kundservice Stockholm

Om tjänsten

Bluestep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. Bluestep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. Bluestep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.

Bluestep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. Bluestep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!

 

Bluestep fortsätter att växa och söker nu engagerade och drivna medarbetare vår Kundservice - Customer Support Group (CSG)

Vill du bli vår kollega och förmedla Bluestep Banks finansiella tjänster? Vi växer kontinuerligt och har en fortsatt spännande resa framför oss!

 

Om tjänsten

I rollen som handläggare kundservice kommer du att vara företagets ansikte utåt och framför allt hantera inkommande samtal och leads. Arbetsuppgifterna kan komma att variera.

Exempelvis kan du komma att:

  • Ringa ut på våra outbound-aktiviteter till leads som via olika kanaler visat intresse för våra finansiella produkter
  • Ta emot inkommande samtal där du förväntas sälja våra finansiella produkter
  • Arbeta mot tydliga mål tillsammans med motiverade kollegor
  • Hantera kundförfrågan via mail och sociala medier

Vid behov och utifrån din kompetens och förmåga kan du också bli utlånad till andra delar av verksamheten.

 

Din profil

Du är en lagspelare som har lätt att lära och vill utvecklas! Som person är du serviceinriktad och säljfokuserad. Det är viktigt för dig att leverera förstklassig kundservice till företagets kunder och det är en fördel om du tidigare har jobbat med försäljning eller inom telemarketing/callcenter. Du har en god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska. Du är lojal, tar ansvar för din prestation och uttrycker positiv attityd till ditt arbete. Du är stresstålig och gillar att arbeta i högt tempo. Vi söker dig som har en övertygande personlighet och en affärsmässig inställning. Du utstrålar energi, gillar kundkontakt via telefon och trivs med att arbeta på ett företag där det ständigt händer nya saker.

Arbetsplatsen kännetecknas av att det är högt i tak, där alla i organisationen gemensamt arbetar hårt för att nå uppsatta mål.

 

Vi erbjuder

Hos oss blir du en del av en kultur som präglas av entreprenörsanda och engagemang. Du får arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi satsar på intern utveckling och för rätt person finns det goda möjligheter till en spännande karriär. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och sitter i centrala Stockholm, Sveavägen 163.

 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Ekonomi / Juridik | Heltidsjobb (förstajobb)