Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.
Tillsammans med våra kunder och starka varumärken vågar vi inom Bonnier News Sales skapa innovativa annonslösningar med ett tydligt affärsfokus som sticker ut, berör och ger resultat. Bonnier Ad Network, som är en del av Bonnier News säljorganisation, har ett räckviddsnätverk och erbjuder kunder möjligheten att utnyttja hela Bonniers digitala räckvidd på över 6 miljoner unika besökare per vecka. Bonnier Ad Network representerar starka varumärken som Expressen, DI, DN, Tv4, Sydsvenskan, HD, Sköna Hem, Veckans Affärer mm.
Vi befinner oss i en expansiv fas och kommer bland annat att lansera programmatic TV under nästa år. Vi söker därför en engagerad person som har erfarenhet och rätt drivkraft att fortsätta skapa och utveckla annonsaffären inom Bonnier Ad Network.
Dina arbetsuppgifter
Som Demand Manager Programmatic Sales kommer du att utveckla annonsaffären både programmatiskt och via I/O. Du kommer att sälja på hela Bonniers digitala produktportfölj och erbjuda dina kunder förstapartsdata ur en av Sveriges största digitala kunddatabaser. Du erbjuder dina kunder data från starka målgrupper i trygga miljöer cross device och annonsering baserat på en av de mest unika datapakteringarna på marknaden. Vi har nyligen utökat vårt samarbete med Google vilket gör att vi ligger i framkant vad gäller erbjudande och teknikstruktur.
I rollen kommer du att jobba med några av Bonnier Ad Networks allra viktigaste och största kunder och ha eget budgetansvar. Du kommer främst att jobba mot digitala planerare och tradingdeskar på media- och reklambyråer.
16-06-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!