Om verksamheten
Grant Thornton är Sveriges ledande revisions- och konsultföretag med fullt fokus på entreprenörer och entreprenörsföretag. Vi är ca 1300 medarbetare på 24 kontor runt om i Sverige och är ett medlemsföretag inom Grant Thornton International. Vi stödjer entreprenörer i de ekonomiska frågorna inom revision, ekonomiservice, skatt och rådgivning.
Om tjänsten
Löneservice ingår i affärsområdet Ekonomiservice och vi hjälper våra kunder med lönehantering, rådgivning och informationshantering samt redovisning och sammanställning av uppgifter. Vi är ett starkt team som har ett genuint intresse för lön. Just nu söker vi vår nästa kollega till vårt härliga kontor i Göteborg.
I rollen som lönekonsult kommer du ansvara för lönehanteringen för ett antal av våra kunder. Du kommer ha mycket kontakt med dina kunder för att säkerställa att du har det material och underlag för att kunna uträtta ditt arbete. Du är självständig i din roll men det finns god handledning av seniora lönekonsulter på plats. Du gillar också den flexibilitet som lönekonsultjobbet ger dig. Utöver den löpande lönehanteringen så kommer du vara delaktig i framtagning av underlag till pensioner, kontrolluppgifter, efterrapportering såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och underlag för skattedeklaration. Det kan även förekomma vissa HR relaterande frågor.
Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning alternativt UH/KY-utbildning inom lön med minst 2 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. För att vara framgångsrik i denna rollen söker vi dig som har gillar att jobba i team och ge järnet för lösa våra kunders utmaningar. Du har erfarenhet som lönekonsult eller liknande och kan hantera löneprocessens olika delar och känner dig bekväm med att coacha kunden och fortsätta bygga vidare relationen. Då vi jobbar och samarbetar över våra affärsområden är det till stor fördel att du förstår vikten av nätverkande internt. Känner du att du är redo till att ta nästa steg och fortsätta din specialisering inom lön så kan vi skapa dom förutsättningarna för dig!
Vi värderar dina personliga egenskaper högt. Vi söker dig med stort engagemang och kompetens, du har en positiv inställning som också sprider sig till våra kunder. Vidare är du en nyfiken, flexibel och kommunikativ person som tycker om att skapa bra kundrelationer som bygger på trygghet och kvalitet.
Företaget jobbar främst i Hogia Lön plus, vilket i denna rollen är ett krav. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Du erbjuds
Vår vision är att verka för ett välmående näringsliv i Sverige och vi hjälper våra kunder att äga, styra och leda sina företag. Här får du i en platt och förändringsbenägen kultur forma din egen karriärutveckling. Hos oss får du mycket frihet under ansvar och stor möjlighet att påverka och forma din egen roll. Vi är ca 1300 kollegor som arbetar gränsöverskridande över kontor och affärsområden. Hållbarhet är integrerat i vårt sätt att arbeta, inte minst i rollen som arbetsgivare.
Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du vid frågor är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Hansen på tel.nr 076-63 314 48, e-post