Inaktiv platsannons

ADMINISTRATÖR INKÖP i Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra 181 butiker runt om i Sverige. För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem i matkassen. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser.

Om tjänsten

Din roll

Som inköpsadministratör är du en del av gruppen organisation och projekt inom den administrativa avdelningen på inköp. Ett av dina huvudsakliga ansvarsområden är att löpande kontrollera ändringar av masterdata som gjorts i vårt affärssystem samt information som sammanställs inom administrationen och förmedlas internt. Du kontrollerar också de inköpskontrakt som sammanställts av kontraktadministrationen.  I rollen koordinerar och besvarar du uppgifter och förfrågningar från huvudkontoret i Tyskland. Du har många interna kontaktytor inom företaget samarbetar nära övriga avdelningar hos oss, liksom med andra Lidl-länder.

Utöver detta kommer du få genomföra en hel del serviceinriktade arbetsuppgifter som exempelvis att hämta inleveranser till kontoret, förbereda varugruppsjämförelser och hjälpa till med hanteringen av vår bilpool.

Som inköpsadministratör sammanställer du löpande rapporter och utvärderingar inom inköp, främst i excel. Du understödjer också projektledarna vid implementering av nya projekt, systemstöd och liknande. Gruppen består idag av sju personer. Du rapporterar till teamchef Organisation & Projekt.

 
Din bakgrund

Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en skicklig administratör som är noggrann, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha ett väl utvecklat siffersinne och tycka om att arbeta med siffror. Vi jobbar processtyrt och det är viktigt att du trivs med det arbetssättet.

När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för driva på för att komma till avslut i frågor. Då avdelningen Organisation & projekt arbetar mycket med servicen för resten av vår inköpsavdelning är det också viktigt att du är prestigelös och gillar att tillhandahålla en god service.

Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska är det en fördel om du har grundläggande kunskaper i tyska i tal och skrift samt har en vilja att lära dig språket bättre.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)