Inaktiv platsannons

Skandia söker en engagerad och erfaren Planner med fokus på taktisk kundbearbetning, till enheten Kundinsikt. i Stockholm

Vill du jobba med att på en av Nordens största kundägda bank- och försäkringskoncerner? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa och växa ytterligare.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Skandia skall vara det ledande bolaget för sparande, pension och ekonomisk trygghet, våra kunder ska se oss som det självklara valet och vi ska naturligtvis vara det självklara valet som arbetsgivare.

Enheten Kundinsikt ansvarar för analys av kundernas behov och beteende i syfte att skapa den bästa kundupplevelsen oavsett kanal, produkt eller tjänst. Kundinsikts analyser används som underlag i utveckling av strategier och erbjudanden samt i det löpande försäljnings- och servicearbetet. Kundinsikt är ett fokusområde inom Skandia och består idag av 13 medarbetare.

Som planner med fokus på taktisk kundbearbetning så kommer du att vara del av ett större team vars syfte är att stärka relationen med våra kunder inom ett specifikt behovsområde, exempelvis pensionssparande, bolån och privat sparande. Som planner i detta team så har du det övergripande ansvaret för att inhämta och sprida insikter om kundernas behov, beteende och potential. Du är också högst delaktig i att omvandla dessa insikter till konkreta mål, aktiviteter, målgrupper, budskap osv. I rollen som planner ingår även ansvaret för uppföljning och lärande av genomförda aktiviteter.

Till din hjälp har du ett antal specialister inom avdelningen Kundinsikt, bl a kundanalytiker, webbanalytiker och Data Quality Manager CRM. Vi ser gärna att du redan idag arbetar som planner eller är erfaren kundanalytiker i linjen eller som konsult. Vidare så ser vi att du har flera års erfarenhet av datadriven marknadsföring (marketing automation) och försäljning och är bekant med machine learning/prediktiv analys. Du är van att arbeta i team och mot kvantitativa mål. Erfarenhet från bank och försäkring är inget krav.

Några av våra medarbetare
Olivia Holmberg
Handläggare Back office
"Skandia är den anställdas utveckling och välmående i fokus. Jag har sett flera exempel på hur Skandia tar vara på anställda genom att erbjuda kompetensutveckling och nya utmaningar inom organisation."
Daniel Winther
Chef Private Equity and Infrastructure
"Den professionella miljön, duktiga medarbetare som ställer krav, pushar och samtidigt visar uppskattning för varandra. "
Johan Hagman
Gruppchef Telefonrådgivning
"Den optimala storleken på företaget. Det gör att känslan att vara bidragande fortfarande är stor samtidigt som bra möjligheter finns för att specialisera sig inom ett brett spann av kompetensområden."
Sofie Kulp-Tåg
Senior Portföljförvaltare
"Jag blir konstant utmanad och har möjlighet att utveckla min kompetens. På Skandia har jag också erbjudits möjlighet att växa inom organisationen och få ett större ansvar."
Kvalifikationer

Exempel på ansvarsområden/arbetsuppgifter

  • Ansvarar för att identifiera och koordinera behovet av kundinsikter och analyser för taktisk kundberarbetning
  • Kravställa och projektleda analysuppdrag gentemot kund- och webbanalytiker
  • Vägleda teamet som jobbar med taktisk kundbearbetning kring val av målgrupper, typ av aktiviteter, kanalval, kundpreferenser, kommunikationsbudskap, effektmål osv
  • Säkerställa tillgång till data för planerade kundaktiviteter
  • Ansvara för effektmätning och lärande av genomförda kundaktiviteter

Vi tror att du som söker har följande bakgrund:

  • Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet, exempelvis som planner, projektledare eller analytiker
  • Erfarenhet av digital försäljning och/eller marketing automation
  • Erfarenhet av arbete med stora databaser med kund- och transaktionsdata och data mining/machine learning
  • Erfarenhet av att arbeta med faktabaserade målgruppsurval, aktivitetsuppföljning, kundresor och olika typer av segmenteringsmodeller
  • Erfarenhet av analysverktyg; t ex Alteryx, R, Tableau, Excel

Vi tror att du som person är:

  • Strategisk, taktisk och operativ på samma gång
  • Analytisk, strukturerad och noggrann
  • En sann teamworker
  • Proaktiv, driven och nyfiken på att lära dig nya saker
  • Affärsmässig
  • Ansvarstagande och självständig

Utbildning

Akademisk utbildning inom ekonomi/marknadsföring, beteendevetenskap, statistik, data mining eller motsvarande på lägst kandidatnivå.


Övrigt

Rapporterar till chef Kundinsikt

Placeringsort: Stockholm, Lindhagensgatan 86.

Din ansökan
Du registrerar den online via vårt rekryteringssystem. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Isacsson (tf chef Kundinsikt) på johan.isacsson@skandia.se eller Kim Madeley (funktionsansvarig Kundinsikt) på kim.madeley@skandia.se

Sista ansökningsdag är den 26:e mars. Intervjuer sker dock löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Privatvårdsförsäkring för alla anställda

  • Vår företagskultur styrs av engagemang

  • Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande

  • Fantastiska kollegor

  • Bidrar till att göra skillnad

  • Förmånligt Personallån

Publicerad den

22-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)