Digital Marketing Manager - Internship i Stockholm

Skillbreak is a community marketplace for people to list, discover, and book unique and local learning experiences. We believe in democratizing creativity by making the most interesting skills readily available for everyone. Skillbreak offers hundreds of unique, bite-sized and social workshops with the foremost experts in Sweden. Right now we operate in Stockholm, but we strive to make it possible to learn anything imaginable, anywhere in the world. Wanna join as our Digital Marketing intern?

Om tjänsten

Kort om rollen

Skillbreak är en social utbildningsplattform som gör det enkelt för människor att erbjuda, hitta och boka unika kurser inom konst, design och hantverk. Vår idé är att kombinera lärande med upplevelser och utveckling.

Nu letar vi efter en kreativ stjärna som har känsla och intresse för digital marknadsföring och som vill vara med på vår snabba resa! En unik chans att lära dig mer om digital marknadsföring i ett tech-impactbolag, få ett unikt kontaktnät och verkligen göra skillnad. Du kommer att arbeta nära VD och Head of Growth.

Dina primära ansvarsområden

  • Skapa och anpassa kreativt content som berör människor
  • Distribuera content utifrån content-plan och strategi
  • Utvärdera, analysera och förbättra kampanjer 
  • Utföra growth hacking experiment för att förbättra och öka konvertering
  • Vara med och bidra till den övergripande strategin för growth och content 

Vem är du?

  • Du är analytiskt lagd, nyfiken på growth hacking och intresserad av att experimentera med alternativa marknadsföringskampanjer för att nå mätbara resultat.
  • Du är en kreativ storyteller och du älskar att skapa spännande innehåll.
  • Det är ett stort plus om du har erfarenhet av kundanskaffning B2C.
  • Du är flytande på svenska och engelska.

Varför bli en del av Skillbreak?

  • Du blir en del av ett visionsdrivet team som arbetar för att göra en positiv skillnad i många människors liv.
  • Erfarenhet av att arbeta i ett dynamisk och snabbt växande team i en impact-tech-startup. 
  • Unik möjlighet av att vara med och skala upp en marknadsplattform. Läs mer om det i vår senaste artikel i Dagens Industri. https://digital.di.se/artikel/spotify-veteranens-nya-startup-later-influencers-salja-kurser-pa-natet
  • Möjlighet till betald heltidsposition inom sex månader
  • Plats på Norrsken co-working space, ett av Stockholms härligaste och troligtvis vackraste kontor beläget i gamla Spårvagnshallarna.
  • Möjlighet till att skapa ett ovärdeligt nätverk inom Stockholms tech startup community. Vi är ett av Norrskens http://www.norrskenhouse.org Tech Impact bolag och vi är också del av Nordens bästa startup accelerator Sting- Stockholm innovation and growth. https://www.facebook.com/stingsthlm/

Vi är just i början på en framgångsrik resa - du kommer bli del av ett litet team med stora ambitioner och med sikte på att skala upp ett bolag som redan har visat en lovande start. För att vara tydliga så pratar vi inte om en anställning med lön från start.  Praktikperioden är strukturerad och sträcker sig 3-6 månader (beroende på hel/deltid) med möjlighet till betald heltidsposition efter tre månader.

Om du vill bli en del av vårt team och vår tillväxtresa, ansök direkt här eller maila på matilda@skillbreak.com och berätta vad som intresserar dig med Skillbreak så tar vi en kopp kaffe tillsammans!

About the founders

Matilda Hannäs - CEO/Product. Matilda has over 13 yrs of experience building high profile products and teams with a focus on fast-growing digital products. Broad international experience from start-ups as well as larger corporate environments (ex Spotify, Microsoft etc). https://www.linkedin.com/in/matildahannas/ On DI's list: most promising entrepreneurs under 40. https://digital.di.se/artikel/de-ar-tech-sveriges-40-hetaste-serieentreprenorer-under-40

Lina Johansson - VP Design. Lina has been working in the advertising industry as a designer/animator/developer for the past 12 years. She enjoys brand building by storytelling, visualising ideas and creative problem-solving. 

Josefin Gullbrandsson - CGO. Josefin is a data-driven marketer and UX designer that has worked with implementing several CRM programs, business intelligence solutions and growth projects. Experience from both large global organisations and tech start-ups. Key competences: data-driven digital marketing, growth hacking and CRM. https://www.linkedin.com/in/josefin-gullbrandsson/

Alexander Ulander - CTO. Alexander is a recent computer science and engineering graduate from Linköping University, who despite this has had time to gather work experience as a developer in both other start-ups and his own. 

Publicerad den

27-04-2019

Extra information

Önskad utbildningsnivå
Universitet/Högskolestudier
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb, Internship
Typ av jobb
Online marketing
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Stockholms län | Online marketing | Deltidsjobb | Internship | Universitet/Högskolestudier

Ansök direkt

Dela jobbannonsen