Inaktiv platsannons

Chef First Line Support Dagab Butikssupport i Jönköping

Om tjänsten

Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid. Alla vi som jobbar på Dagab gör en viktig insats: om rätt kolli plockas så hittar våra kunder fräscha varor i hyllan.

Beskrivning

Dagabs Butikssupport Jönköping supporterar butiker inom kedjorna Willys, Hemköp, Snabbgross, Tempo m. fl. Det är drygt 600 butiker över hela Sverige och vi tar emot ca 2000 samtal per vecka.
Butikssupporten har en koordinerande roll inom Dagab Inköp & Logistik när det gäller kommunikation mellan butik, lager, transport, inköp, kedja och autoorder. Vi består av flera olika specialistfunktioner med det gemensamma målet att hålla en hög servicenivå och god tillgänglighet för våra butiker. 
Funktionen First Line Support är teamet som tar hand om våra inkommande samtal och e-post från butikerna. Gruppen är ansiktet utåt med känsla för hög service och med en bred kompetens.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Vårt samlar nu vår First Line Support i Jönköping och behöver en avdelningschef för den funktionen som framgångsrikt kan koordinera och leda teamet. Du kommer arbeta tätt tillsammans med chefen för Orderkontroll och Admin i vår förändringsresa och strävan efter kvalitativt samarbete för Dagabs och butikernas bästa.

Tempot är högt och ingen dag är den andra lik. Som chef för First Line Support ska du säkerställa att teamet har rätt förutsättningar för att hantera ärenden professionellt och kvalitativt.
Du har en ledande roll som innebär att coacha medarbetarna framåt i det dagliga arbetet men du är också en viktig pusselbit i teamet och är prestigelös nog för att kunna rycka in och vara delaktig i att lösa dagens utmaningar.
Tillsammans med de olika funktionerna på supporten och i samarbete med chefen för Orderkontroll och Admin leder du arbetet framåt och ansvarar för att vi fullföljer vårt uppdrag varje dag och arbetar efter våra uppsatta mål

Ansvar och befogenheter

I rollen ansvarar du för ett team på 9 personer. Du förväntas leda teamet med tydlighet, lyhördhet och stort engagemang mot affärsmässiga och personliga målsättningar.
I din roll samverkar du med många inom Dagabs olika affärsområden och ditt ansvar är att etablera och förvalta goda samarbeten.
Du fattar dagligen beslut i ekonomiska situationer och arbetsprocesser, därför krävs att du har förmågan att ta snabba beslut baserade på hög affärsförståelse.
Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med chefer för andra supportavdelningar inom Dagab Butiksupport.

Detta tror vi om dig som söker

  • Du är en självgående och tydlig ledare med stort kundfokus som är service- och kvalitetsinriktad.
  • Du är relationellt inriktad och bryr dig om dina medarbetare. Du har lätt för att samarbeta och är prestigelös.
  • Din kommunikation är tydlig genom språk, budskap och handlingar.
  • Du är strukturerad och metodisk och är väl insatt i chefens administrativa ansvar.
  • Du trivs med att arbeta mot mål och visioner och har förmågan att entusiasmera och engagera medarbetare

Kunskaper

Du har mycket goda kunskaper i Office.
Du är skicklig på att kommunicera i tal och skrift på svenska och kommunicerar på engelska obehindrat.

Meriterande med tidigare ledarerfarenhet, supportarbete, serviceyrke och/eller erfarenhet från butik.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och att hitta rätt person för tjänsten.


Publicerad den

13-05-2019

Extra information

Ort
Jönköping
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Registrera dig nu!

Ansök snabbt genom endast ett klick och bli uppdaterad med de senaste positionerna som passar dig. Registrera dig som en student här!

Registrera dig gratis