Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid. Alla vi som jobbar på Dagab gör en viktig insats: om rätt kolli plockas så hittar våra kunder fräscha varor i hyllan.
Beskrivning
Dagabs Butikssupport Jönköping supporterar butiker inom kedjorna Willys, Hemköp, Snabbgross, Tempo m. fl. Det är drygt 600 butiker över hela Sverige och vi tar emot ca 2000 samtal per vecka.
Butikssupporten har en koordinerande roll inom Dagab Inköp & Logistik när det gäller kommunikation mellan butik, lager, transport, inköp, kedja och autoorder. Vi består av flera olika specialistfunktioner med det gemensamma målet att hålla en hög servicenivå och god tillgänglighet för våra butiker.
Funktionen First Line Support är teamet som tar hand om våra inkommande samtal och e-post från butikerna. Gruppen är ansiktet utåt med känsla för hög service och med en bred kompetens.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vårt samlar nu vår First Line Support i Jönköping och behöver en avdelningschef för den funktionen som framgångsrikt kan koordinera och leda teamet. Du kommer arbeta tätt tillsammans med chefen för Orderkontroll och Admin i vår förändringsresa och strävan efter kvalitativt samarbete för Dagabs och butikernas bästa.
Tempot är högt och ingen dag är den andra lik. Som chef för First Line Support ska du säkerställa att teamet har rätt förutsättningar för att hantera ärenden professionellt och kvalitativt.
Du har en ledande roll som innebär att coacha medarbetarna framåt i det dagliga arbetet men du är också en viktig pusselbit i teamet och är prestigelös nog för att kunna rycka in och vara delaktig i att lösa dagens utmaningar.
Tillsammans med de olika funktionerna på supporten och i samarbete med chefen för Orderkontroll och Admin leder du arbetet framåt och ansvarar för att vi fullföljer vårt uppdrag varje dag och arbetar efter våra uppsatta mål
Ansvar och befogenheter
I rollen ansvarar du för ett team på 9 personer. Du förväntas leda teamet med tydlighet, lyhördhet och stort engagemang mot affärsmässiga och personliga målsättningar.
I din roll samverkar du med många inom Dagabs olika affärsområden och ditt ansvar är att etablera och förvalta goda samarbeten.
Du fattar dagligen beslut i ekonomiska situationer och arbetsprocesser, därför krävs att du har förmågan att ta snabba beslut baserade på hög affärsförståelse.
Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med chefer för andra supportavdelningar inom Dagab Butiksupport.
Detta tror vi om dig som söker
Kunskaper
Du har mycket goda kunskaper i Office.
Du är skicklig på att kommunicera i tal och skrift på svenska och kommunicerar på engelska obehindrat.
Meriterande med tidigare ledarerfarenhet, supportarbete, serviceyrke och/eller erfarenhet från butik.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och att hitta rätt person för tjänsten.
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!