Inaktiv platsannons

Operations Manager, Scandic Plaza, Borås, heltid

Om tjänsten

Operations Manager- som vill leda och utveckla chefer

Som Operations manager för vår F&B- och logiverksamhet leder du chefer och coachar dessa dagligen i sitt arbete i frågor kring kvalitet, utveckling, personal samt resultat. Du rapporterar direkt till hotelldirektör och är en del av hotellets ledningsgrupp.

Du bör vara kreativ och drivas av att snabbt hantera oförutsägbara situationer då ingen dag på Scandic Plaza är den andra lik. Helhetsperspektivet och samarbetet mellan våra avdelningar är något som du genuint förstår den viktiga aspekten av och förmedlar vidare. I rollen som operations manager andas du ett tryggt och starkt ledarskap med stort fokus på dina medarbetare och samarbetet i ditt team. Det är du som är drivande och konkretiserar idéer från såväl dig själv som dina medarbetare. Tillsammans jobbar ni för att utveckla våra arbetssätt. Ni gör det genom att utmana det traditionella till förmån för det smarta, för god lönsamhet, fantastiska gästupplevelser och en inspirerande arbetsmiljö. För detta krävs det en stor dos av mod, uthållighet och ödmjukhet. Att leda i förändring är något du tilltalas av, där framgång och hållbarhet på såväl kort som lång sikt är av stor vikt.

Vi söker dig med god självinsikt och en positiv grundsyn som smittar av sig och inspirerar andra. Du är framförallt en engagerad och driven ledare som drivs av goda resultat. Vi tror på ett inkluderande ledarskap som bygger på förtroende och lyhördhet

I tjänsten ingår även att vara projektsamordnare vid större evenemang på hotellet. Du kommer att arbeta med nyckeltal och andra uppsatta mål såsom att prognostisera, planera och bemanna- du behöver således en mycket god förmåga att tänka strategiskt i hur vi ska optimera vår försäljning och nå våra resultat. Scandic arbetar med olika koncept och ditt ansvar är att alla avdelningar inom hela verksamheten arbetar i enlighet med dessa.

Du har ett nära samarbete med övriga avdelningar inom hotellet och med andra hotell inom Scandic och du tar en aktiv roll i det lokala försäljnings- och marknadsföringsarbetet samt uppföljning av vår gästnöjdhet. Detta är en roll där du även kommer att vara naturligt delaktig i det operativa arbetet, där du är ett föredöme i teamet som på ett självklart vis hjälper varann där det behövs för stunden.

Självklart ser du även Scandics värderingar: Be Caring, Be Bold, Be A Pro och Be You, som dina egna.

Vi söker dig som har:

  • Minst tre års erfarenhet av att arbeta med att leda chefer i större organisationer
  • Erfarenhet av budgetering
  • Mycket goda datakunskaper
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande:

  • Utbildning inom ekonomi och hotell/turism.
  • Tidigare erfarenhet av ledarskap inom specifikt hotellbranschen

Information:

Det här är en tillsvidareanställning på heltid. Önskat tillträde är omgående eller enligt överenskommelse.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Plaza i Borås!

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Borås
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Turism
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Borås | Turism | Heltidsjobb (förstajobb)