Sparbanken Sjuhärad AB (publ) är den näst största fristående sparbanken i Sverige med cirka 160 anställda. Bankens verksamhetsområde utgörs av kommunerna Borås, Bollebygd, Mark och Svenljunga där banken har en mycket stark ställning på såväl privat- som företagsmarknaden. Banken är majoritetsägd av Sparbanksstiftelsen Sjuhärad och har även Swedbank AB (publ) och Vinstandelsstiftelsen Sporren som delägare.
ArbetsbeskrivningSom Kundsupport är du bankens ansikte utåt och kommer att ta hand om våra kunder i det spontana mötet, vilket innebär att ge service och genomföra affärer med de kunder som kontaktar banken via telefon och/eller på våra kontor. I rollen finns ett stort fokus på att guida och inspirera kunderna till att göra sina bankaffärer i våra olika kanaler. Vi vädersätter din förmåga att ta eget ansvar och initiativ, att du är noggrann och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Utbildning och erfarenhetVi värdesätter erfarenhet från både serviceyrken och finansbranschen.
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Anställningen är en visstidsanställning, där arbetstiderna kan fördelas på alla veckodagar.
Ytterligare informationVill du veta mer om tjänsten kontaktar du Malin Rosen, Bitr Personalchef, telefon 033-16 66 75.
Din ansökanDin ansökan, tillsammans med CV och personligt brev skickar du via e-post till senast den 15 maj. Urval kommer att ske löpande.
19-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!