Inaktiv platsannons

Junior Content Specialist i Stockholm

Som Junior Content Specialist kommer du att vara involverad alla kundprojektens faser: uppstart, strategi, produktion, distribution, mätning och optimering. Du arbetar även med vår egen marknadsföring och affärsutveckling.

16 - 24 timmar per vecka
Mellan 6,000SEK och 15,000SEK Lön

Arbetsbeskrivning:

Junior Content Specialist

Om Holy Comms
Holy Comms startades i december 2018 och växer i snabb takt. Kunderna finns i en rad olika branscher – från försäkring till välgörenhet vidare till snabbgående startups. Holy Comms arbetar främst med content marketing, kommunikationsstrategi och digitala strategier. Byrån är nätverksbaserad, vilket betyder att all kompetens inte finns inhouse utan i ett starkt nät av specialiserade underleverantörer. Vi tror på långsiktiga kundrelationer och lägger stor vikt vid att alltid leverera lite bättre än sist.

I takt med att kundbasen utökas behöver bolaget stärkas upp med en teammedlem. Du kommer in i den roligaste delen av Holy Comms resa hittills. Våra första kundprojekt fördjupas, vi inleder nya samarbeten och vi tar klivet förbi uppstartsfasen. Det är viktigt att du som person drivs av utveckling och uppskattar att vara med på vår tillväxtresa.

Om rollen
Som Junior Content Specialist kommer du att arbeta med Holy Comms samtliga projekt. Du jobbar nära byråns grundare och är involverad alla kundprojektens olika faser: uppstart, strategi, produktion, distribution, mätning och optimering.

Rollen är en deltidstjänst på 40-60%, som för rätt person på sikt kan komma att bli en heltidstjänst. Flexibilitet kring dagar och tider finns, såklart, men det är viktigt att du till största del av dina arbetstimmar kan vara på plats på vårt nya kontor i centrala Stockholm.

Du kommer bland annat att:

  • Komma på contentidéer genom att göra research – hitta de mest intressanta ämnena och intervjupersonerna
  • Göra research inför artikelproduktion – ta fram relevanta källor med mera
  • Boka in intervjutider med intervjupersoner
  • Sammanställa och analysera statistik från kundernas kampanjer och content marketing-arbete
  • Stötta projektledningen av alla kundprojekt
  • Förbereda kund- och säljmöten genom att skapa presentationer och göra research
  • Prospektera nya, potentiella kunder
  • Driva Holy Comms egna, sociala kanaler (LinkedIn, Facebook, Instagram)
  • Det är ett plus om du även kan skriva artiklar till kundprojekten och vår egen marknadsföring

Vem är du?

  • Du läser med fördel en utbildning inom kommunikation eller marknadsföring
  • Du är orädd, självgående doer – du gör det som krävs för att ta reda på den information du behöver för att lösa en uppgift
  • Du är en god kommunikatör och kommunicerar väl i tal och skrift
  • Du är snabb, driven och gillar ett högt tempo, men tummar för den sakens skull inte på kvaliteten
  • Du känner dig bekväm med att använda (eller lära dig) system som Google Analytics
  • Du ser en framtid inom kommunikation, marknadsföring eller affärsutveckling
  • Det är ett stort plus om trivs i skribentrollen
  • Det är meriterande med erfarenhet av, eller läggning för, projektledning, försäljning och digital marknadsföring

Tillträde sker i augusti. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Vad vi erbjuder:

  • centralt kontor
  • flexibla arbetstider
  • mycket ansvar

Vad vi ber om:

  • Du studerar vid en Högskola/Universitet
  • Kommunikation
  • Projektledning
  • Skribent
  • Doer

Ansök

Är du den vi söker? Ansök idag, intervjuer sker löpande.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Universitet/Högskolestudier
Ort
Stockholm
Antal timmar per vecka
16 - 24
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Löneindikation
Mellan 6,000SEK och 15,000SEK Lön
Ansvarig för
Driva alla kundprojekt framåt.
Typ av jobb
Marknadsföring / PR, Online marketing
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Ja
Språk
Engelska, Svenska