Med ca 210 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. Vi har en bred meny och serverar mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Genom vår storlek och vårt nära samarbete med våra leverantörer har vi full kontroll på hela leverantörsledet från gård till våra gäster. Vi samarbetar med LRF (Lantbrukarnas Riksförbund) för ett framtida svenskt jordbruk. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Alla restauranger ägs och drivs lokalt av egna företagare. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
McDonald’s har en central inköpsorganisation som heter Diensten. Diensten är en ekonomisk förening som bildades 2005 och har som huvudsakligt syfte att effektivisera inköpet av indirekta varor och tjänster. Samtliga McDonald’s restauranger i Sverige är medlemmar i föreningen. Ett arbete har påbörjats med att skala upp föreningen till en nordisk lösning, där målsättningen är att samtliga McDonald’s restauranger i norden ansluter sig till föreningen. Vill du vara med på vår spännande resa och forma framtidens inköpsorganisation?
Vi söker dig som är i början av din karriär och brinner för att göra affärer, och som vill arbeta som junior inköpare för indirekta varor och tjänster på McDonald’s huvudkontor i Sverige.
Ansvarsområden & Arbetsuppgifter
Du får en central roll med huvudsakliga ansvarsområden att identifiera inköpsförbättringar, driva upphandlingar, utveckla och omförhandla befintliga avtal, samt administrera medlems- och avtalsregister. Du kommer även att vara en supportfunktion rörande samtliga avtal, samt ansvara för kommunikationen med franchisetagare och interna intressenter. Du har ett tätt samarbete med motparter inom olika delar av organisationen, som exempelvis drifts- och IT-avdelningen. Initialt kommer rollen innefatta ansvar för samordningen utav McDonald’s nationella och nordiska behov och genom konsolidering av volymer skapa synergier i form av tids- och kostnadsbesparingar. Till arbetsuppgifterna hör även att assistera styrelsen vid sammankallande till styrelsemöten, förbereda material, föra protokoll samt administrera dessa internt. Du kommer självständigt arbeta med förfrågningar och förhandlingar, förbereda och skicka ut offertförfrågningar, sammanställa och analysera offerter samt förhandla allmänna leveransvillkor och övriga kommersiella villkor.
Erfarenhet
Personliga egenskaper
Omfattning
Tjänsten är ett vikariat om 14 månader med möjlighet till förlängning.
Ansökan
För rätt person väntar ett spännande, dynamiskt och utmanande arbete, ofta i ett högt tempo. Låter detta intressant? Maila då din ansökan, bestående av personligt brev och CV, till senast den 11 augusti. Ansökningarna behandlas löpande.
20-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!