Inaktiv platsannons

Skadereglering Reseskador i Malmö

Nu har du möjlighet att bli en del av oss på Trygg-Hansa och bidra till att bli Sveriges ledande försäkringsbolag. Hos oss välkomnas du till en arbetsplats med stark lagkänsla, stor gemenskap och sammanhållning

Om tjänsten

Titel: Skadereglerare 

Placering: Trygg-Hansa, Östergatan 35 Malmö

Anställningsform: Tillsvidare

Sista ansökningsdatum: 2019-09-13 

Beskrivning av tjänsten: Vi söker skadereglerare till vårt team i Malmö, där regleringen för Rese- & Kortskador finns. Som skadereglerare på Reseskador kommer du att hjälpa människor som råkat ut för olycksfall eller drabbats av sjukdom, innan eller under sin resa. Då större delen av dagen kommer att bestå av att möta kunderna via telefon är det viktigt att du trivs med detta och gärna har erfarenhet av att jobba med telefon som ditt främsta redskap.

För oss på Trygg-Hansa är kunden viktig. Alla våra kunder och ärende är unika och vi sätter högt fokus på service och kvalitet, med målet att över träffa våra kunders förväntningar.

Tjänsten kommer att vara på heltid och arbetstiderna är mellan 08-17, vardagar med fast schema.

 Tjänsten är placerad i Claims Center 2nd Line som består utav sex team som arbetar med olika typer av skadeärenden såsom hus- & hemskador, personskador, rese- och överfallsskador, företagsskador, ansvars- och rättsskyddskador samt komplexa egendomsskador. I denna skadeorganisation ingår också teamet Kvalitet & Kompetens som tillhandahåller specialistkompetens, kvalitetsgranskning, planering av utbildningar och kundklagomålsansvar.

 

 Ansvar och arbetsuppgifter: Arbetet består primärt av att reglera skador över telefon via inkommande samtal från Trygg-Hansas kunder. Dina uppgifter kommer att bestå i att utreda, fastställa och reglera ersättning i enlighet med villkor och gällande praxis vilket kräver en analytisk förmåga i kombination med ett strukturerat arbetssätt. Ditt arbete kommer också till stor del bestå av kontakter med vår samarbetspartner SOS International, som hanterar kontakten med kunder som befinner sig på sitt resmål och är i behov av sjukvård. 

 

Din profil:

Vi ser att du har erfarenhet från skadereglering och telefoniverksamhet. Du har gymnasieutbildning och det är meriterande om du har en examen i juridik.

I denna roll är det viktigt att du har en empatisk förmåga och kan sätta dig in i kundens situation och hantera människor i kris. Våra kundnöjdhetsmätningar (Trust & Effortless) är viktiga parametrar och kommer därmed att vara en del av dina prioriterade mål.

Vi hanterar många utländska handlingar och du behöver ha goda kunskaper i engelska. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från resebranschen.

Du är van att arbeta självständigt och har en förmåga att fatta beslut. Du har en mycket god kommunikationsförmåga såväl i tal som i skrift och det är viktigt att du trivs att arbeta med kundkontakt. Du har en hög energinivå samt en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann samt ansvarsfull.

ANSÖKNINGSANVISNINGAR: Vänligen kontakta Nina Videkull på telefon 0701-683346 om du har några frågor om tjänsten.

Du ansöker genom att skicka in ditt CV och personligt brev senast den 13 september 2019.

Rekrytering sker löpande under ansökningsperioden.

Fackliga kontaktpersoner: FTF Frida Hermansdotter + 46 701-68 28 18 SACO Per Karlsson + 46 75-243 1775

Jobbar du redan på Trygg-Hansa?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

email
@trygghansa.se

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Malmö
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Malmö | IT | Heltidsjobb (förstajobb)