Inaktiv platsannons

Supply chain manager i Stockholm

Om tjänsten

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid. 

Bli en av oss

Varuförsörjningen inom Dagab styr, planerar och genomför alla köpen från våra leverantörer genom kedjan till våra butiker. Uppdraget sträcker sig från förhandlingar av leveransvillkor till säkerställande av servicegrad och hylltillgänglighet!

 

Funktionen är uppdelad i avdelningar efter flödets gång, Förhandling, Planering, Inköp, Utleveransplanering.

 

Logistikförhandling, avdelningen dit rollen hör, ansvarar för att säkerställa hög effektivitet och robusthet i vår inköpslogistik. Här bedrivs verksamhet kring transportupphandling, förhandling leveransvillkor och leveranskvalité.

Det här får du göra

I tjänsten som Junior Supply Chain Manager kommer du huvudsakligen ansvara för de dagliga förändringarna i Dagabs varuflöden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande men inriktade mot att bibehålla hög funktionalitet i befintliga varuflöden, samt stötta utvecklandet av dessa varuflöden. Detta medför att du skapar stora kontaktytor dels mot inköpsaffären, men även mot den operativa verksamheten och övriga stödfunktioner. I och med detta får du god insyn i helheten av Axfoods affär, från leverantör, till butik och merparten av processerna däremellan.

 

Du kommer vara en del av ett team som brinner för att skapa bra inköpsvillkor och flexibel logistik. Teamet arbetar dagligen för att förbättra logistiken och inköpsvillkoren från leverantörerna.  Gruppen består av tre juniora Supply Chain Managers, fyra tycken seniora Supply Chain Managers samt två Transportupphandlare.

 

Arbetet som utförs kräver ett sinne för analys samt en förståelse för organisationen som helhet. Fokus ligger på att hitta lösningar för att göra besparingar och dina arbetsuppgifter kommer bl.a. vara:

 

  • Ansvara för funktionalitet i upplägg med leverantörer och samarbetspartners
  • Vara drivande i genomförandet av förbättringar i leveranskvalité och lean arbete
  • Vara stöttande i, och delvis driva, förhandling med leverantörer om korrigeringar i inköpsvillkoren
  • Driva på för att hitta besparingsmöjligheter i leveransflödet
Det här förväntar vi oss

Vi söker dig som brinner för logistik och för affärer i sin helhet och ser gärna att du har en högskoleexamen med inriktning mot logistik eller supply chain management.

Du har goda kunskaper i Excel då du behöver omvandla rådata till relevant information och dra slutsatser från denna. Vi ser det som meriterande med erfarenhet inom detalj- och/eller partihandel samt kunskaper i affärssystemet SAP.

 

Som person är du bra på att skapa goda och långsiktiga relationer, du har en mycket god kommunikativ förmåga och tycker om att samarbeta tvärfunktionellt och i olika teamkonstellationer. Du trivs i ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att kunna driva dig själv och de i din omgivning framåt mot utsatta mål.

Vi ser gärna att du är en målinriktad person som inte ger upp i första taget Att du tar initiativ till att lära dig mer och har en vilja att utveckla din egen förståelse för affären, arbetsuppgifterna och verksamheten i sin helhet.
 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Publicerad den

09-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb