Inaktiv platsannons

Biljettkontrollant Stockholm

ISS Facility Services vision är att bli världens främsta serviceorganisation och nyckeln till att vi kommer lyckas ligger i våra medarbetare. På ISS Facility Services levererar vi en serviceupplevelse som hjälper våra kunder att nå sina mål och det som främst särskiljer oss i branschen är vår förmåga att stärka och lyfta våra medarbetare. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 40 000 medarbetare i Norden och med närmare 500 000 medarbetare världen över är vi världens fjärde största privata arbetsgivare. Med vår unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal ser vi till att levandegöra 'The Power of the Human Touch' i hela vår serviceleverans. Vill du också bli en del i vår globala organisation och i vår resa till att bli världens främsta serviceorganisation?

Om tjänsten

ISS levererar biljettkontrolltjänster för Storstockholms Lokaltrafik. Uppdraget innebär att genomföra biljettkontroller på trafikslagen buss, tunnelbana, pendeltåg och lokalbanor. Vi har nu fått tillfälligt utökat uppdrag och behöver därmed fler kontrollanter till vår verksamhet.

Arbetsuppgifter
Biljettkontrollantens huvudsakliga ansvar är att kontrollera biljetter för resenärerna (idag utgörs de av SL-Accesskort, pappersbiljetter och SMS-biljett). Det finns olika typer av biljettkontroller som kommer att utföras, ombordkontroll samt in och utpasseringskontroll. Biljettkontrollanten utfärdar även en tilläggsavgift till den resenär som blir påkommen att resa utan giltig biljett. I arbetsuppgifterna ingår även kvalitetskontroller inom kollektivtrafiken och mindre kundundersökningar, så kallade Mini SL. Som biljettkontrollant är det av stor vikt att ge god kundservice och svara på resenärernas frågor.

Arbetstid
Heltid 100%, schemalagd arbetstid. Arbetet sker under hela trafikdygnet för respektive trafikslag under samtliga dagar under kalenderåret över hela stor Stockholm

Önskade kvalifikationer
Vi ser att du har 2-3 års erfarenhet från ett serviceyrke eller annan relevant yrkeserfarenhet som tex kundkontakt där du konfronterats med frågor från kunder. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift och talar bra engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du ska känna dig bekväm med att hantera teknisk utrustning.

Personliga egenskaper
Alla resenärer ska bemötas professionellt och med respekt. Därför söker vi dig som har en god social förmåga, är serviceorienterad och har en god känsla för kvalitet och ordning och reda. Du behöver vara förtroendeingivande och har förmåga att hantera konfliktsituationer utan att provoceras.

Vi erbjuder
En tillsvidareanställning alternativt möjligheten att arbeta som arvodist (behovsanställning). 

Är du intresserad?
Ansök idag, intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Rekryteringsprocessen inkluderar både tester och intervjuer. Särskild vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.

För att söka tjänsten, klicka på knappen nedan.

Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Peter Görlin.

Välkommen med din ansökan!

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej