Inaktiv platsannons

Receptionist i Uppsala

Om tjänsten

Publicerad: 2019-12-05

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kronor.

Avdelningen

Avdelningen för Gemensam service och administration är avdelning inom förvaltningen vid Uppsala universitet. Avdelningen består av två enheter där den ena har sin bas i Uppsala. Enheten i Uppsala stödjer verksamheterna vid Engelska parkens campusområde, Segerstedthuset samt Universitetshuset.

Engelska parken – Humanistiskt centrum: Ett av Uppsala universitets största campusområden för utbildning och forskning. Vid Engelska parken arbetar ca 1 000 medarbetare och ca 5 000 studenter fördelat på 18 institutioner, 2 centrumbildningar och ett bibliotek. Gemensam service stödjer institutionernas verksamhet med servicecenter/reception och fastighetsservice. Servicecenterfunktionen är vårt ansikte utåt. Tilltänkt medarbetare skall vara beredd att verka från olika verksamhetsplatser inom Uppsala universitet.

Segerstedthuset – Hemvist för Uppsala universitets förvaltning: Inom förvaltningen arbetar ca 600 medarbetare. Huset inbjuder även studenter till att nyttja vissa delar av huset för grupparbeten och självstudier. Personal från Gemensam service bemannar husets Servicecenter där det utöver arbetsuppgifter såsom på Engelska parken även innefattar frågor kring studentinformation.

Arbetsuppgifter: Receptionisten kommer att bemanna något av enhetens Servicecenter dock med ett initialt fokus på campusområde Engelska parken. Tjänsten innebär att ge service och områdesgemensam information till de verksamma vid Engelska parken. Vidare ansvarar Servicecenter för utdelning av campuskort och nycklar, lokalbokning, utlåning och support av AV-material, ta emot leveranser m.m. Servicecenter stödjer även vissa specifika institutioner med tentamenshantering och lokalbokning. Slutligen ingår det i befattningen att kunna agera som konferensvärd vid specifika möten inom kvarteret när så krävs. Arbete under kvällar och helger kan förekomma.

Kvalifikationskrav:

Hög servicemedvetenhet är en självklarhet. Självständighet, ordningssinne, integritet och initiativförmåga är andra viktiga egenskaper. Då tempot periodvis kan vara högt är det också viktigt med att du har en god förmåga att hantera stress. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du passar in i och kompletterar den övriga personalgruppen.

Önskvärt/meriterande i övrigt: Kunskap om Uppsala universitet och dess verksamhet. Erfarenhet av administrativa system som nyttjas vid Uppsala universitet såsom TimeEdit, Sesam och CardsOnLine.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Lön: Individuell lönesättning.

Tillträde: 2020-01-01 eller enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2021-01-31.

Anställningens omfattning: 100 %

Upplysningar om anställningen lämnas av: Elin Lörelius, 018-471 1856,

Välkommen med din ansökan senast den 13 december 2019, UFV-PA 2019/4167.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Uppsala
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej