Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.
Bonnier Service AB är ett dotterbolag till Bonnier Fastigheter.
Om Bonnier Service
Bonnier Fastigheters hyresgäster ska kunna fokusera på sina kärnverksamheter och inte behöva lägga tid på fastighets- och lokalfrågor. Därför erbjuds inte bara lokaler som passar verksamheten, utan även professionell service inför tillträden och när hyresgästen väl är på plats.
Bonnier Service står till tjänst med alla de saker som "bara ska fungera" för våra hyresgäster och det som ger medarbetarna en förenklad arbetsvardag. I de fall då lokalerna på något sätt behöver förnyas är Bonnier Service en trygg partner som känner sin fastighetspersonal och har goda kontakter med ett stort nätverk av leverantörer. Inom Bonnier Service känner man omtanke och engagemang, inte bara i fastigheterna utan också för människorna som vistas i dem.
Bonnier Service erbjuder även konferenser i sitt eget Bonnier Conference Center i Bonnierhuset på Torsgatan 21 och i konferensanläggningen Magasinet på Sveavägen 53. Oavsett om det är ett mindre möte med få deltagare eller en branschdag med upp till 250 personer erbjuds en personlig och central mötesplats.
Bakgrund till rekryteringen
Bonnier Service har höga ambitioner. Idag finns det en väl uppbyggd verksamhet som står inför nästa steg i sin tillväxtresa.
Målsättningen är att dubbla omsättningen inom tre till fem år med bibehållen lönsamhet.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där personalen är vår viktigaste resurs. En arbetsplats där alla har möjlighet att påverka och utveckla bolaget. Vi skapar vår framgång tillsammans och har roligt på jobbet. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss. Vi ger våra medarbetare stor frihet under ansvar.
Om Magasinet
Magasinet på Sveavägen 53 är en fastighet som i nästan 100 år huserat Bonnier Tidskrifter.
Här hittar du lugn och ro för effektiva möten och inspirerande konferenser för upp till 100 personer. Vill du byta ut din skrivbordsplats mot sköna soffor och gott kaffe för en kortare eller längre stund, är du välkommen att slå dig ned.
Med inbjudande innergård, ett tornrum med utsikt över takåsarna och en minst sagt spännande och framgångsrik bakgrund är det nu en ny epok för fastigheten där Magasinet med sin konferensanläggning finns. Bonnier Tidskrifter, den tidigare hyresgästen, har från den här adressen spridit idéer som har förändrat livet på svenskarna i snart hundra år. Vi tror att det bara är början. Nu är det din och Bonnier Service tur att hjälpa våra gäster och kunder skriva historia i Magasinet.
Rollen
I närtid innebär rollen som Office Manager/Konferensansvarig på Bonnier Service bl.a. att vidare utveckla och förbättra servicen till våra kunder och hyresgäster i Magasinet. Genom receptionen och konferensanläggningen på Magasinet erbjuder Bonnier Service samtliga av våra tjänster och servicepaket till våra hyresgäster och närstående bolag, tillsammans med möten och konferenser i toppklass.
Vi på Bonnier Service är otroligt stolta över det arbete vi utför och du kommer att vara en viktig tillgång i vår tillväxtresa på Magasinet och Bonnier Service i det fortsatta arbetet mot nya höjder och toppresultat under 2020 och framöver!
Vi söker dig som vill ta vår service till nästa nivå och du får ansvar för vår servicedesk och konferensanläggning Magasinet mitt i centrala Stockholm.
Bonnier Service befinner oss i en stark utvecklingsfas och söker dig som trivs i mötet mellan människor och har ambition att leverera den bästa möjliga servicen både i stort som smått. Vi vill att du hjälper oss att vidareutveckla Magasinet till en konferensanläggning och kontorsservice i världsklass och att du säkerställer att Magasinets service håller högsta klass och kvalité i alla lägen.
I rollen som Office Manager-Konferensansvarig på Magasinet kan man verkligen påstå att ingen dag är den andra lik och du driver arbetet framåt i denna anda. Rollen är både operativ och strategisk och du kommer att arbeta nära alla bolag som sitter på Sveavägen 53.
Kvalifikationer
I rollen som Office Manager-Konferensansvarig på Magasinet önskar vi att du är positiv, flexibel och kommunikativ med hög administrativ förmåga. Du behöver vara både ansvarstagande samt initiativtagande. Du bör ha ett öga för detaljer, ha viljan till att göra det där lilla extra och leverera service med fingertoppskänsla. Vi söker dig som ser till att den dagliga driften går som en klocka men du har dessutom förmågan att vara strategisk och kreativ.
Arbetsuppgifterna omfattar bla:
Krav
Vi tror att du har tidigare erfarenheter som Servicechef, Office Manager, Kontorschef, Restaurangchef eller Konferenschef.
Du älskar kundmötet och brinner för att få människor att känna sig välkomna och del av en gemenskap.
Service är A och O för dig och du är trivs med att se till att allt fungerar, oavsett vilka arbetsuppgifter det innebär att du ska utföra, från receptionsarbete, konferensgenomförande, kund och avtalsmöten till administration samt prognos och budgetarbete.
Du behöver ha en stark ekonomiskförståelse, vara en projektledare av rang och en stark kulturbärare.
Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, du är van att arbeta i system och med nya tekniska lösningar och du har excellenta kunskaper i hela Officepaketet.
Du talar och skriver Engelska obehindrat och har gärna ytterligare språk du kan kommunicera med.
Du har någon form av eftergymnasial utbildning
För rätt person finns det stora möjligheter till utveckling. När vi växer så ser vi även att du växer med oss och om rätt person är på plats så kan en roll med mer ansvar vara aktuell på sikt. Ditt ansvarsområde är en viktig del i att skapa tillväxt inom Bonnier Service.
Omfattning
Tillsvidareanställning, 100 %.
Ange löneanspråk och möjligt tillträdesdatum i ansökan.
01-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!