Inaktiv platsannons

Inköpschef United Nordic i Stockholm

Om tjänsten

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

Bli en av oss

United Nordic (UN) partners, och tillika ägare, bildar en av de största parti- och detaljhandelsorganisationerna i den nordiska regionen med en total marknadsandel på 25 % av parti- och detaljhandelsmarknaden inom livsmedel. Ägarnas gemensamma årliga omsättning är ca 17 miljarder euro. De tre United Nordic-ägarna - Dagrofa (Danmark), Axfood (Sverige) och Norges Gruppen (Norge) - äger var och en en del av företaget. Martin & Servera ingår som associerad medlem av inköpssamarbete. Det pågår en större satsning på att öka ägarnas gemensamma inköp och vi är i behov av att tillfälligt utöka personalstyrkan.

Bolaget arbetar med koordinering av internationella inköp av egna märkesvaror (EMV) som Eldorado, Garant, Smart Pet, First Price m.fl. United Nordic är placerad inom Dagab Inköp & Logistik AB:s organisation.

Det här får du göra
  • Att samordna nordiska förhandlingar och avtal med leverantörer avseende priser, kvaliteter och leveransvillkor
  • Att initiera olika projekt som ligger i den gemensamma affärsplanen
  • Sortimentsutveckling i nära samarbete med nordiska kollegor 
  • Övervaka och rapportera status i pågående förhandlingar
  • Coacha våra nordiska inköpare
  • Aktivt ingå i och projektleda olika inköpargrupper där din roll blir att planera och koordinera
  • Planering av sortiment, volymer, och tidpunkt för förhandlingar samt optimering av logistiklösningar                                                        
  • Vara lyhörd för omvärlden både gällande konsumenters efterfrågan samt konkurrenters utveckling
Det här förväntar vi oss

Akademisk examen, gärna civilingenjör och/eller civilekonom, med inriktning mot ekonomi/inköp eller också har du förvärvat dessa kunskaper på annat sätt. Du ska dessutom ha tidigare erfarenhet av arbete med inköps- och projektmodeller.

Vidare skall du ha erfarenhet från liknande arbete och/ eller projektledning samt god kunskap om och erfarenhet av detaljhandeln, gärna livsmedel.

Du har et mycket starkt driv och är analytisk, resultatinriktad och kreativ. Utöver detta har du en väl utvecklad affärsförmåga samt är en god förhandlare. Internationell inköpserfarenhet anses merriterande.

Vi är en liten organisation vilket kräver att du har en bra förmåga att arbeta i team och kan bidra till helheten. Att vara kommunikativ och att ha en god pedagogisk förmåga är viktigt för den här tjänsten. Du är serviceinriktad och har en god förmåga att skapa bra relationer till andra.

Det är även viktigt att du tycker om mat och ser den som en naturlig del i ditt liv som skapare av inspiration och glädje.

Du är en duktig användare av Microsoft Office-paketet. Det anses meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i webbaserade inköpssystem.

Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt, både nordiskt och internationellt. Därför är mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift ett krav. Praktisk erfarenhet av att arbeta med nordiska språk och kulturer anses meriterande.

Tjänsten är en avtalad visstidsanställning under ca 18 månader med start i mars 2020.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb