Inaktiv platsannons

Digital analytiker Hemköp i Stockholm

Om tjänsten

Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör.

Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj.

 

Bli en av oss

Då vår digitala analytiker ska gå på föräldraledighet söker vi nu hennes ersättare. Som digital analytiker på Hemköp har du det övergripande ansvaret för att mäta, analysera och bidra till att utveckla och optimera Hemköps e-handel, kommunikationsinsatser och övriga digitala kanaler.
 

I rollen blir du en viktig pusselbit i vår digitala resa. Du arbetar i nära samarbete med andra analytiker på Hemköp, e-handelsteamet, marknadsavdelningen och andra analytiska roller inom Axfood. Du rapporterar till chef för Affärskontroll och Analys och tillhör analysteamet på Hemköps supportkontor.
 

Är du redo att ta plats inom Hemköp och Axfoodkoncernen, där kunden alltid står i centrum?

Det här får du göra

Du kommer att ansvara för att löpande mäta, analysera och skapa insikter om hur våra kunder använder vår e-handel och övriga digitala kanaler som t ex appar och e-post samt utfall av kommunikationskampanjer. Det är ditt ansvar att genom din affärsanalys se till att rätt mätverktyg och metoder används på ett effektivt sätt i det löpande optimeringsarbetet för att driva en ökad försäljning och skapa en så bra kundupplevelse som möjligt.
 

Du kommer att ha en nyckelroll när det gäller att analysera Hemköps affär för att utveckla vår e-handel och digitala marknadsföringskanaler då vi kontinuerligt arbetar med att optimera onlinebeteendet och vår kommunikation, mycket baserat på de insikter du tar fram genom olika webanalysverktyg och A/B-testsystem. Du kommer också att basera dina rekommendationer på analyser gjorda ur vårt CRM-system.
 

Tjänsten är ett föräldravikariat på ca ett år och din placering är på Hemköps supportkontor i Stockholm.

Det här förväntar vi oss

Du har en mycket god analytisk förmåga och kan identifiera och analysera resultat genom att nyttja statistiska metoder. Du är också bra på att förmedla och tydligt presentera dina insikter både visuellt och kommunikativt.
 

Du har erfarenhet av att analysera e-handelssajter med stora trafikmängder med personifierat content och från att optimera sökresultat på e-handelssajter. Du behöver ha goda kunskaper inom Google Analytics, A/B- och multivariata tester samt andra verktyg för analys av onlinebeteende. Rollen kräver också goda kunskaper inom Excel och andra statiskmodelleringsverktyg.
 

Det är meriterande men inget krav att du har erfarenhet av analys av CRM-data.


Publicerad den

14-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb