Inaktiv platsannons

Förvaltningsassistent i Stockholm

Om tjänsten

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Vi på Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Vårt uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

Bli en av oss

Som förvaltningsassistent hos oss har du en viktig roll. En roll som dels innefattar administrativa uppgifter såsom sammanställning av beslutsunderlag, rapporter och presentationer till företagsledning och styrelse. Den innefattar också arbetsuppgifter som är mer kopplade till förvaltning och projektfrågor. Rollen innebär även att koordinera och stötta övriga i organisationen i frågor som rör fastighetsområdet. När det gäller kontrakts- och avtalsfrågor arbetar du tillsammans med en controller som sitter i Göteborg. Avdelningen är ny och håller på att byggas upp vilket förutsätter att man arbetar som ett team och stöttar fastighetschefen i det arbetet. Resor kan förekomma inom Sverige. Tjänsten är placerad på Dagabs huvudkontor på Norra Stationsgatan i Stockholm. Du rapporterar till fastighetschefen.


 
Det här får du göra
  • Bevaka avtalstider, uppsägningar och betalningar
  • Ekonomisk uppföljning och rapportering
  • Sammanställa beslutsunderlag och rapporter
  • Ta fram presentationer
  • Vara en kugge i bygg- och fastighetsutvecklingsprojekt
  • Koordinera och stötta organisationen vid behov
  • Utveckling av metoder, rutiner och processer för styrning och uppföljning
  • Medverka i avdelningens utveckling, mål och verksamhetsplanering
Det här förväntar vi oss
  • Minst gymnasiekompetens gärna med inriktning ekonomi
  • Några års erfarenhet av att jobbat med olika fastighetsrelaterade frågor
  • Erfarenhet av hyresadministration
  • Duktig administratör
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Powerpoint och Excel
  • God ekonomisk medvetenhet
  • Körkort

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i september 2020 eller enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Fasticon Kompetens AB, så ansökan sker endast via denna länk: 

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Wretman på jeanette.wretman@fasticonkompetens.se eller på 0708-98 68 25.

 Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2020-05-31. Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Om Dagab Inköp & Logistik
Dagab ansvarar för att Axfoods sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Som supportbolag har Dagab en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från sortiment och inköp till lagerhantering och distribution. Dagab omsätter drygt 42 miljarder kronor (2018) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb