Inaktiv platsannons

Service manager till Globala kundkontrakt i Stockholm

ISS Facility Services vision är att bli världens främsta serviceorganisation och nyckeln till att vi kommer lyckas ligger i våra medarbetare. På ISS Facility Services levererar vi en serviceupplevelse som hjälper våra kunder att nå sina mål och det som främst särskiljer oss i branschen är vår förmåga att stärka och lyfta våra medarbetare. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 40 000 medarbetare i Norden och med närmare 500 000 medarbetare världen över är vi världens fjärde största privata arbetsgivare. Med vår unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal ser vi till att levandegöra 'The Power of the Human Touch' i hela vår serviceleverans. Vill du också bli en del i vår globala organisation och i vår resa till att bli världens främsta serviceorganisation?

Om tjänsten

ISS är på en resa mot vår vision att bli världens främsta serviceorganisation. Det är en ambitiös målsättning, satt av en målmedveten organisation. På ISS sätter vi service i första rummet och strävar ständigt efter att bli ännu bättre. Vi levererar ”Service with a human touch” så att kunden kan fokusera på sin kärnverksamhet.

Till våra globala kontrakt söker ISS nu en serviceinriktad, strukturerad och engagerad ledare som vill fortsätta att utveckla medarbetare och tjänsteleveranser medan vår nuvarande Service manager i höst går på föräldraledighet.

Tjänsten är ett föräldravikariat på ca nio månader med start i oktober 2020. För rätt person finns därefter goda möjligheter att fortsätta sin karriär inom ISS.

Dina ansvarsområden
ISS erbjuder dig en plats i en snabbfotad organisation med tydliga värderingar, hög kvalitetsmedvetenhet och en stark vilja att lyckas med att utveckla medarbetare och chefer.

Som Service manager har du ekonomiskt ansvar och personalansvar för ett drygt tiotal servicemedarbetare och servicetjänstemän inom ditt driftområde i Stockholm, vilket omfattar en handfull globala kunder. ISS levererar tjänster till dessa kunder i ett stort antal länder runtom i världen, varför samarbete med internationella kollegor utgör en grundläggande förutsättning för att lyckas i rollen som Service manager. Ditt huvudsakliga arbetsspråk i denna internationella miljö kommer att vara engelska.

Du förväntas kontinuerligt bevaka branschen och arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling. I rollen som Service manager äger du kundrelationen på operationell nivå och ansvarar för att leda arbetet inom ramen för gällande kundavtal.

För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som Service manager ansvarar du för att verksamheten leds mot uppsatta mål i nära samarbete med kunden, medarbetare, kollegor och närmaste chef (Key Account Manager).
Du ansvarar för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Dessutom är du inte rädd för att själv kliva in i den dagliga driften för att stötta dina medarbetare när så behövs.

Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och övriga avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig i rollen som Service manager.

Din profil
Vi söker dig som är en strukturerad, analytisk och kommunikativ ledare med förmåga att inspirera din omgivning till att leverera resultat vilka överträffar uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för affärsutveckling i ett globalt sammanhang samt en vilja och förmåga att skapa nya affärer. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och kundnöjdhet. Framförallt delar du också vår passion för att leverera Service with a human touch till ISS kunder!

Som Service manager på ISS förväntas du ha en utvecklad ledarförmåga som kännetecknas av struktur, kommunikation, stabilitet, resultatorientering och medarbetarutveckling. Erfarenhet av ledarskap är därför en förutsättning för att lyckas i rollen. Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom ISS och våra kunders organisationer krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer. Troligtvis har du även erfarenhet från en personalintensiv servicebransch. Du kommunicerar mycket väl på engelska och svenska, i både tal och skrift, samt känner dig väl förtrogen med Microsoft Office och anda vanligt förekommande IT-miljöer.

Ansökan
Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Key Account Manager Joakim Nilsson på telefon 070-794 44 01.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej