Inaktiv platsannons

Social Media Manager till Di/Bonnier News i Stockholm Stockholm

Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö hos en stor mediekoncern i framkant? Vi vill utvecklas tillsammans med dig och behöver nu förstärka vårt team med en Social Media Specialist till Läsarintäkter på Dagens industri och Bonnier Business Media.

Om rollen

Du kommer att ansvara för att nå våra intagsmål samt utveckla affären i sociala medier för att driva försäljning och konvertering. Du ansvarar för att ta fram tydlig och attraktiv kommunikation till nya kunder för väletablerade varumärken och titlar som Dagens industri, Resumé, Dagens Media, Byggindustrin, Fastighetsnytt, Aktuell Hållbarhet och Dagens Medicin med flera.

Utvecklingen av affären sker tillsammans med kollegor från digital utveckling, licensförsäljning, redaktioner, analys, sälj, kundservice, billing och affärsutvecklare i flera parallella projekt. Du kommer arbeta speciellt nära Inhousebyrån, Försäljning, Marketing Automation & Datateamet med Oracle Eloqua, som är hjärtat i affären för flera affärsområden. Du ansvarar för din egen budget och dina egna mål.

Vi arbetar allt mer datadrivet och säljfokuserat i en matrisorganisation. Arbetet sker hands on i Facebook AdsManager och man uppdaterar löpande kreativt innehåll och artiklar.
Vi ser gärna att du utmanar kreativt och våga prova nya saker när det gäller kommunikation, erbjudanden och konvertering. Vår målsättning är att utveckla konverteringen i sociala medier. Utbyte med övriga roller inom Social Media kommer att etableras under hösten för inspiration och egen utveckling.

De främsta arbetsuppgifterna:

  • Driva köpkonvertering i sociala medier
  • Skapa och förvalta kampanjer för leads-insamling i sociala medier
  • Du optimerar löpande målgrupper och har tillgång till avdelningens data- och analysteam för målgruppsurval
  • Följa budgetmål för respektive kanal och löpande konverteringsoptimera och rapportera på KPI:er
  • Agera kravställare av kreativt innehåll för dina kanaler

Kvalifikationer

  • 2-3 års erfarenhet med digitalt marknadsföringsarbete på inhouse eller byrå
  • Erfarenhet av Facebook Business Manager
  • Stilistisk känsla för text, färg och form som konverterar
  • Erfarenhet av Twitter Ads & Google Ads
  • Tidigare erfarenhet från e-handelsföretag eller B2B

Som person är du en social och kommunikativ relationsbyggare. Du arbetar väl både självständigt och i grupp. Du är tydlig och strukturerad, du tar initiativ och löser utmaningar med hjälp av din analytiska förmåga. Du har hög känsla för service, du är nyfikenhet och innovativ. Du har dessutom en förmåga att hålla dig uppdaterad inom den senaste utvecklingen när det gäller sociala medier och konvertering

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Du rapporterar till Petra Hansson som är Chef Digital Marketing. Tillsammans sitter vi i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30, nära Kungsholmen i Stockholm.

Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Urval sker löpande!

Vi har riktigt bra förmåner
  • Vi värnar om det fria ordet

  • Mediesveriges starkaste
 varumärken

  • Vi leder den digitala
 förändringsresan

  • Hos oss fortsätter du alltid 
 att utvecklas

  • Stort engagemang 
 och framtidstro i alla bolag

  • Frihet under ansvar gällande arbetsuppgifter

Publicerad den

18-05-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm Stockholm
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej