Inaktiv platsannons

IT Support Specialist till Skärblacka

Om tjänsten

Vi söker nu två IT Support Specialister till vår IT-organisation med placering i Skärblacka, utanför Norrköping. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en internationell miljö där du kommer att arbeta i BillerudKorsnäs koncerngemensamma IT organisation som består av ca 100 personer och ansvarar för att aktivt leverera och möjliggöra IT- tjänster, system och processer för att vinna, serva och behålla affärspartners och kunder. Innovation, mångfald och engagemang är viktiga ledord för oss. Är du en driven tekniker? Då kan vi vara något för dig!


Nu står vi inför en digitaliseringsresa på BillerudKorsnäs både inom den egna arbetsplatsen och inom produktion. Brinner du för support och är vass på den digitala arbetsplatsen, M365, kan du vara den vi söker.

Vår ServiceDesk är placerad i Skärblacka och ansvarar för att ge högkvalitativ och personlig support till våra kollegor över hela världen. Kvalitét är viktigare än kvantitet för oss.

Inom supportflödet hanterar och ansvarar vi för både first- och second line funktionen. Vi arbetar med ärenden i vårt ärendehanteringssystem, utbildar BillBot som är vår ChatBot, skapar användarguider, deltar i projekt och driver automatisering och effektivisering. Vi har en ITIL-baserad leverans.

Varje medarbetare i Servicedesk har sin egen profil och ansvarsområden. Vi drivs av att bygga bort eller automatisera återkommande arbetsuppgifter och att vi istället får möjlighet att arbeta med mer komplicerade och spännande uppgifter. Arbetet innebär ett nära samarbete med dina kollegor både inom och utanför IT.

Vi ser det som en självklarhet att vid behov hjälper vi till i andra funktioner inom IT.

Vi erbjuder ett arbete där du får möjlighet att lära din nytt varje dag i ett företag med en modern Microsoftbaserad IT-miljö. Vi är en trevlig grupp som präglas av teamkänsla och prestigelöshet. För att trivas hos oss behöver du tycka om utveckling och förändring då vi har en förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt. Resor och beredskap kan ingå i tjänsten.

Vi tror att du som söker har en utbildning inom IT och arbetat med support i minst 2 år. Vi söker dig som har erfarenhet av den digitala arbetsplatsen. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. All vår dokumentation är på engelska, vi har användare som är placerade över hela världen och många av våra möten hålls på engelska. B-körkort.

Erfarenhet från arbete med Informationssäkerhet är meriterande.

Som person är du kreativ i ditt problemlösande och tycker om att samarbeta med andra människor. Du är duktig på att ta ansvar för uppgifter och säkerställa att de blir slutförda.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Therése Lilja, Head of IT Support på tfn 011-24 5511.

Välkommen med din ansökan senast den 11 januari! Vi kommer att hantera ansökningar löpande

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Skärblacka
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej