Inaktiv platsannons

Servicekoordinator med start omgående! i Stockholm

Siemens Healthineers är ett eget bolag inom Siemenskoncernen som stödjer vårdverksamheter runt om i världen med deras utmaningar inom hälso- och sjukvården. Siemens Healthineers är ledande inom medicinsk teknik och vi utvecklar ständigt vår innovativa produktportfölj inom bildgivande diagnostik, bildledd behandling, laboratoriediagnostik och molekylärmedicin. Siemens Healthineers har en stark lokal närvaro med försäljnings- och servicekontor i alla de nordiska länderna. I Sverige är vi ca 180 anställda och har vårt huvudkontor i Stockholm. Globalt har Siemens Healthineers ca 46.000 anställda. Dina arbetsuppgifter I rollen som Servicekoordinator hos Siemens Healthineers kommer du arbeta i en mindre grupp med att koordinera och planera oli

8 - 40 timmar per vecka

Om tjänsten

Siemens Healthcare.webp

Siemens Healthineers är ett eget bolag inom Siemenskoncernen som stödjer vårdverksamheter runt om i världen med deras utmaningar inom hälso- och sjukvården. Siemens Healthineers är ledande inom medicinsk teknik och vi utvecklar ständigt vår innovativa produktportfölj inom bildgivande diagnostik, bildledd behandling, laboratoriediagnostik och molekylärmedicin. Siemens Healthineers har en stark lokal närvaro med försäljnings- och servicekontor i alla de nordiska länderna. I Sverige är vi ca 180 anställda och har vårt huvudkontor i Stockholm. Globalt har Siemens Healthineers ca 46.000 anställda. 

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Servicekoordinator hos Siemens Healthineers kommer du arbeta i en mindre grupp med att koordinera och planera olika typer utav servicearbeten, både inplanerade och akuta uppdrag med olika serviceingenjörer. Du kommer även att beställa och koordinera leveranser utav reservdelar och synkronisera det med bokning av serviceingenjörer.

Några utav dina främsta arbetsuppgifter: 
• Förbereda offerter och få inköporder från kund
• Identifiera lämplig servicetekniker till respektive uppdrag
• Beställa reservdelar och verktyg efter behov
• Koordinera beställning och leverans av reservdelar
• Kontrollera återlämning av reservdelar

Arbetet kommer att mesta dels att ske på ditt hemmakontor men under din upplärning kommer du att behöva ta dig till kontoret. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Studentwork med start så snart som möjligt och som sträcker sig 12 månader framåt. Efter dessa 12 månader finns chans till förlängning i uppdraget.

Din profil

Vi söker dig som besitter minst en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi samt har några års arbetslivserfarenhet inom kundservice. Du ska även ha god datorvana och behärska program så som O365, Excel, Word och Teams. Samt att du är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat med service inom sjukvården eller har kunskap i SAP. Som person bör du vara väldigt servicminded, lösningsfokuserad och känna dig lugn inför stressade arbetssituationer.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Om Studentwork

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration.

Publicerad den

03-05-2025

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Universitet/Högskolestudier
Ort
Stockholm
Antal timmar per vecka
8 - 40
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Försäljning / Inköp
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Försäljning / Inköp | Heltidsjobb (förstajobb) | Universitet/Högskolestudier