Inaktiv platsannons

Product Owner Loyalty Program till Hemköp i Stockholm

Om tjänsten

Kom till Hemköp och var med och bygg oss ännu starkare! Här får du möjlighet att arbeta i en spännande organisation med ett starkt varumärke i en verksamhetsnära roll. Du erbjuds möjligheten att påverka från dag ett och får ta stort ägarskap kring vår framtida utveckling. 


Hos oss genomsyrar kärleken till mat allt vi gör – vi vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. 


Med långsiktighet, kundfokus och ansvar arbetar Hemköp för en lönsam och hållbar tillväxt. 

Bli en av oss

Nu söker vi dig som brinner för att arbeta med mat och människor och som ser det som en utmaning att vara med och utveckla vårt nyligen lanserade och prisbelönta lojalitet- och kundprogram Klubb Hemköp som bland annat belönar och guidar medlemmar att göra hållbara val i vardagen. Vi ser en stark tillväxt och behöver därav förstärka teamet med en Produktägare Kundprogram som tar oss vidare mot målet att bli Sveriges bästa kundklubb.   

 

I rollen som produktägare Kundprogram tillhör du Hemköps marknadsavdelning och ingår i ett CRM-team om totalt 4 personer där du rapporterar till Chefen för CRM & Lojalitet. Rollen är placerad i fina och renoverade lokaler på Torsplan i centrala Stockholm.  

 

I rollen som produktägare Kundprogram driver och äger du agendan, road map och backlog som är under kontinuerlig utveckling för förbättring av kundupplevelse och processer. Du driver programmet framåt samt projektleder utvecklingsinitiativ med målet att göra programmet mer lokalt, hållbart och personliserat. Vilket i sin ska tur generera bättre insikter och en mer datadriven organisation där fokus ligger på ökad försäljning och större lönsamhet för programmets medlemmar.  Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

 

  • Förvalta och utveckla Hemköpskedjans klubbkoncept och medlemsvillkor
  • Hantera och planera kundprogrammets roadmap och backlog (MVU utveckling)
  • Ansvarar för samarbetet mellan CRM-teamet, Axfood IT och Affärsutveckling
  • Samla in organisationens, samt kunders, krav på utveckling och underhåll av kundklubben
  • Driva utveckling av nya handlingar/poänguppdrag, förmåner & digitala tjänster
  • Driva utveckling för att göra programmet mer lokalt, hållbart och personligt
  • Inom aktuellt område, projektleda större utvecklingsinitiativ från idé till färdigställande
  • Ansvar för kommunikation internt för sina ansvarsområden

 

Den löpande utvecklingen sker i tvärfunktionella agila team och du ansvarar för att specificera verksamhetskrav samt prioritera löpande för iteration för förbättring. Du utvärderar sedan arbetet löpande för att säkerställa att de genererar värde till arbetet och satta KPIer. Merparten av utvecklingsarbetet sker på engelska, och du ska vara bekväm att hålla presentationer och aktivt delta i dessa forum och föra Hemköps talan. 

För att stimuleras i tjänsten ser vi att du är en person som trivs i gränslandet mellan IT och marknad och förstår båda sidor och kan kravställa utifrån satt roadmap och KPIer, där du hyser stort intresse för förändring och framtidens marknadsföring. För att nå dina uppsatta mål skapar du täta samarbeten med andra delar av verksamheten och företaget såsom Axfood IT och Affärsutveckling, samt ingår i agila projektteamen för att kontinuerligt arbeta för utveckling och förbättring.

Vem är du?

Till rollen som Produktägare söker vi dig som är strukturerad och på ett naturligt sätt kan prioritera i ditt arbete och projekt och har erfarenhet av att ha arbetat med olika projektmodeller och metodik. 


Vidare ser vi att du har ett ”customer first” mindset och ser värdet i våra medlemmar och dess styrka för Hemköp. Du har ett sinne för detaljer men har en ”hands on” mentalitet som driver dig framåt i din vardag. Din senoritet medför ett analytisk sinne för att bygga och evaluera business case som driver affären framåt. Du är lyhörd och engagerad mot din omgivning och förståelse för den komplexitet kedjedrift kan ha för påverkan för ditt område. Din innovation och nytänkande kommer tillsammans med teamet ligga till grund för den utveckling som programmet står inför till nästa steg. 

 

Som person bidrar du med din nyfikenhet, positiva energi och ser värdet att nätverka internt såväl som externt, din förmåga att samarbeta och för rollen kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling kommer hjälpa till att nå framgång samt agera som informell ledare. Du ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och har ett starkt intresse för försäljning, kundnytta.

 

Vi ser att du har en akademisk examen inom för rollen relevant utbildning såsom inom marknadsföring/ IT/ ekonomi och har arbetat minst 5 år arbetslivserfarenhet inom CRM, lojalitetsprogram eller liknande. 

 

  • Gedigen erfarenhet från digital produktutveckling, så väl som att leda i en digital miljö samt projektledning
  • Erfarenhet från att arbeta i tvärsnittet mellan affär och IT, samt agera kravställare på leverantörer och/eller utvecklingsteam
  • Erfarenhet som utvecklare inom CRM eller digital transformation är meriterande  
  • Erfarenhet från Salesforce Marketing Cloud, Oracle Siebel, Adobe Campaign, JIRA liknande är meriterande

 

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2021-08-22. Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Joel Bergman Chef CRM och lojaliet på joel.bergman@hemkop.se alternativt 073 821 58 93. 

Om Hemköp

 

Hemköp är butikskedjan för matälskare där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans


Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt.


På Hemköp är det högt till tak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet!
 
För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.

 

Publicerad den

04-04-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb