Kom till Hemköp och var med och bygg oss ännu starkare! Här får du möjlighet att arbeta i en spännande organisation med ett starkt varumärke i en verksamhetsnära roll. Du erbjuds möjligheten att påverka från dag ett och får ta stort ägarskap kring vår framtida utveckling.
Hos oss genomsyrar kärleken till mat allt vi gör – vi vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder.
Med långsiktighet, kundfokus och ansvar arbetar Hemköp för en lönsam och hållbar tillväxt.
Nu söker vi dig som brinner för att arbeta med mat och människor och som ser det som en utmaning att vara med och utveckla vår digitala försäljning och e-handel . Du arbetar i nära samarbete med Chef E-handel och Omnikanal, specialister inom Digitala försäljningsavdelningen, Drift och Marknad, Axfood koncernen och våra butiker i hela landet. Rollen är placerad i fina lokaler på Torsplan i Stockholm och du rapporterar till Chef för Ehandel och Omnikanal.
I rollen som E-commerce growth sales manager arbetar du med att leda och driva arbetet att identifiera förbättringsmöjligheter för att öka konverteringsgraden och tillväxt för Hemköpskedjans digitala kundköpresa för e-handel och omni. Du planerar och koordinerar löpande optimeringsaktiviteter, inklusive landningssidor, banners, samt användarvänlighet och konverteringsgrad, kravställer mot relevanta motparter och följer upp med analysarbete. Inom aktuellt område, projektleder du större utvecklingsinitiativ från idé till färdigställande. I rollen ingår även att genom ledning av team inom digital försäljning, säkerställa kortsiktiga försäljningsmål och hantera operativ drift och logistik för Hemköpskedjans hemsida.
Till rollen som E-commerce growth sales manager söker vi en proaktiv, analytisk, ambitiös, kund- och kommersiellt fokuserad person som kan fortsätta utveckla Hemköpkedjan till nästa steg.
Som person bidrar du med din positiva energi och ser värdet i att nätverka internt såväl som externt. Din förmåga att samarbeta och kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling kommer att hjälpa dig att vara lyckosam i denna roll. Du ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och har ett starkt intresse för försäljning, kundnytta samt att utveckla företagets lönsamma affärer. Att arbeta med att skapa struktur samt ordning och reda är viktigt för dig.
Vi tror att du har en akademisk examen inom Kommunikation, Marknadsföring, Ehandel eller motsvarande och har arbetat minst 5 år inom roller som drivit försäljning- och konverteringsoptimering på Ehandelsbolag eller hos Omni-retailers. Du har vana av att arbeta utvecklarnära, med förståelse för utvecklingsmetodik. Har erfarenhet av projektledning och koordinering av utvecklingsinitiativ samt erfarenhet av att leda inom team. Du kan digital marknadsföring (verktyg, mätning, processer), har förståelse om tekniska plattformar och har ett strukturerat arbetssätt.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 25 augusti.
Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Fabiola Wikström, Chef E-handel och Omnikanal på mail fabiola.wikstrom@hemkop.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Hemköp
Hemköp är butikskedjan för matälskare där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt.
På Hemköp är det högt till tak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet!
För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.
30-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!