Inaktiv platsannons

Chef Kunderbjudandestrategi till Hemköp i Stockholm

Om tjänsten

Kom till Hemköp och var med och bygg oss ännu starkare! Här får du möjlighet att arbeta i en spännande organisation med ett starkt varumärke i en verksamhetsnära roll. Du erbjuds möjligheten att påverka från dag ett och får ta stort ägarskap kring vår framtida utveckling. 

 

Hos oss genomsyrar kärleken till mat allt vi gör – vi vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. 

 

Med långsiktighet, kundfokus och ansvar arbetar Hemköp för en lönsam och hållbar tillväxt. 
 

Bli en av oss

Nu söker vi dig som brinner för att arbeta med mat och människor och som ser det som en utmaning att vara med och utveckla vårt totala kunderbjudnande till att bli ännu mer attraktivt och på så sätt  bidra till en ökad försäljning och lönsamhet för våra butiker. Du arbetar i nära samarbetet med hela försäljningsavdelningen, drift, marknad, Axfood koncernen och våra butiker i hela landet. Rollen är placerad i fina lokaler på Torsplan i Stockholm och du kommer att rapportera till försäljningschefen. Rollen ingår i försäljningsavdelningens ledningsgrupp.

 

Ditt jobb blir att skapa Sveriges bästa matbutiker! I rollen som Chef Kunderbjudandestrategi ansvarar du för att driva förbättringar och utveckling inom försäljningsavdelningen genom att bla ta fram strategier och identifiera potentialer för att utveckla framtidens kategorier och kunderbjudanden och därmed driva tillväxt- och lönsamhetsutveckling. Du kommer att identifiera och driva större projekt och initiativ för att utveckla hela vårt kunderbjudande både nu och för framtiden.  


Du ansvarar för att utveckla övergripande strategier och kommer tillsammans med övriga ledningsruppen ha en avgörande roll i vad Hemköps framtida erbjudande kommer att innehålla inom alla 4 p (produkt, pris, plats och promotion) alltifrån vilket erbjudande vi ska ha till hur våra butiker ska utformas, var ska vi satsa och hur gör vi det på bästa sätt. Vi hoppas också att du aktivt ska bidra till strategiska förflyttningar och förbättringar för våra team och medarbetare på försäljningsavdelningen så att de har de allra bästa förutsättningarna att fortsätta leverera starka resultat.


I rollen ingår också att utifrån ett datadrivet arbetsätt stötta övriga ledningsgruppen och försäljningsavdelningen med funktionsspecifika analyser och rekommendationer genom omvärldsbevakning, marknads- och kundinsikter och beslutsunderlag. 
 

Vem är du?
  • Till rollen som Chef Kunderbjudandestrategi söker vi en person med hög kommersiell fokus, mycket driv, hög strategisk och analytisk kompetens. Du är strukturerd och kan arbeta både enskilt och i team, är stark kommunikativt och en förtroende och relationsskapande person
  •  En person som kan fortsätta utveckla Hemköpkedjan till nästa steg.

 

Som person bidrar du med din positiva energi och ser värdet i att nätverka internt såväl som externt. Din förmåga att samarbeta och kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling kommer att hjälpa dig att vara lyckosam i denna roll. Du ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och har ett starkt intresse för försäljning, kundnytta samt att utveckla företagets lönsamma affärer. Att arbeta med att skapa struktur samt ordning och reda är viktigt för dig.

 

  • Vi tror att du har en relevant akademisk examen inom tex. ett ingenjörsområde, ekonomi eller management och har minst 5 års erfarenhet av en ledande roll inom affärsanalys, management konsult, business performance eller motsvarande branscherfarenhet.
  • Du har mycket  goda kunskaper i officepaketet
  • I rollen ingår personalansvar
  • Du har ett coachande och trovärdigt förhållningssätt gentemot dina medarbetare och bygger starka team. Som Chef Kunderbjudandestrategi kommer du ingå i försäljningsavdelnignens ledningsgrupp. 

 

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

 

Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Shoan Etemadi, försäljningschef mail shoan.etemadi@hemkop.se.

 

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Om Hemköp


Hemköp är butikskedjan för matälskare där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista.

 

Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt.

 

På Hemköp är det högt till tak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet!
 
För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.

Publicerad den

01-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb