Inaktiv platsannons

Team Manager Accounting & Reporting i Gävle

Om tjänsten

Tänk om du kunde få arbeta med redovisning- och rapporteringsprocesser och samtidigt få leda och utveckla andra inom samma arbetsområde?

 

Vi söker nu en erfaren Team Manager, för team Accounting & Reporting, till BillerudKorsnäs Service Center inom ekonomi. För att passa i denna roll har du tidigare erfarenhet av att leda förbättringsarbete med framgång och har bred kunskap inom processen redovisning- och rapportering. Just nu arbetar vi intensivt och fokuserat på att utveckla interna arbetssätt till en högre grad av harmonisering och du blir en nyckelperson i fortsatt arbete med att optimera processen tillsammans med ditt team. I rollen kommer du på ett samarbetsorienterat och engagerat sätt leda utvecklingsarbete med framdrift och fungerar även som expertstöd till teamet för att nå uppsatta mål.

 

Du ingår i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med ekonomichef, systemstöd samt teamchefer från kundreskontra och leverantörsreskontra. Du har en tät dialog med våra intressenter, främst inom funktionen controller och koncernredovisning.

 

Teamet som arbetar med redovisning- och rapportering, består av sju medarbetare som är redovisningsansvariga för koncernens enheter i Sverige och Finland. Teamet arbetar med löpande redovisning, avstämningar, periodiseringar och bokslutsarbete, samt upprättande av årsredovisning och deklarationer. De rapporterar till koncernen enligt riktlinjer och tidsplan. I din roll säkerställer du att leverans sker enligt utsatt tid, stöttar teamet i deras dagliga arbete samt leder processen framåt med hög kvalité.

Tjänsten är placerad i Gävle och teamet ingår i BillerudKorsnäs Service Center (BKSC) som även består av ytterligare tre team – kundreskontra, leverantörsreskontra samt systemstöd. BKSC är en central funktion och servar hela koncerns bolag.

 

För rätt person erbjuder vi ett arbete där du:

•        Får möjlighet att entusiasmera, sprida energi och lyfta teamet mot världsklass

•        Motiverar teamet att nå uppsatta mål med din expertkunskap och coachande ledarskap

•        Får driva utveckling av interna arbetsrutiner

•        Är med och påverkar BKSC:s utvecklingsresa

•        Får optimera och driva processförbättringar

•        Ser till att processer samt interna och externa riktlinjer/lagar efterlevs

•        Får möjlighet att arbeta i en koncern med stort fokus på hållbarhet

 

Det allra viktigaste är vem du är som person och hur du kompletterar vårt team. Men du behöver också uppfylla några lite mer formella krav:

•        Utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning

•        Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete

•        Minst 2 års erfarenhet av ledarskap

•        Behärskar engelska i språk- och skrift, då detta är företagets koncernspråk.

 

Vi sätter stort värde på din förmåga att på ett prestigelöst och lyhört sätt samarbeta med både medarbetare, kollegor och intressenter. Det är positivt om du som person har en fallenhet för att strukturera, analysera och skapa ett motiverande och trivsamt arbetsklimat.

 

För mer information vänligen kontakta Emma Cavanagh Bergman, Manager BillerudKorsnäs Service Center, på +46707951125 eller emma.bergman-cavanagh@billerudkorsnas.com

 

Välkommen med din ansökan senast 2022-03-27.  Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval kan ske löpande.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Gävle
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej