Specialist inom Ekonomi- och Butiksadministration på Snabbgross i Stockholm
Om tjänsten
Är du serviceinriktad, tycker att det är kul med människor och brinner för försäljning? Vill du bidra med stolthet till Sveriges många restaurangkök? Då är det dig vi söker! På Snabbgross blir du en viktig del i vår resa mot att bli Sveriges ledande restauranggrossist.
Snabbgross är ett framgångsrikt företag inom en växande marknad. Hos oss möts du av en gemenskap och en kultur byggd på starka kärnvärden, där vi månar om styrkan av att arbeta tillsammans. Hos oss är varje medarbetare viktig och mångfald bland våra medarbetare är centralt för oss.
Hos oss finns det många möjligheter att växa inom både rollen och företaget. Det finns många utvecklingsmöjligheter inom företaget, men även koncernen.
Vi brinner för bra mat, till bra priser och förväntar oss att du delar våra värderingar. Vi värderar ett matintresse och serviceförmåga högt.
Till Ekonomi och IT-avdelningen på Snabbgross söker vi nu Specialist inom Ekonomi och Butiksadministration.
Tjänsten är heltid med tillträde så snart som möjligt. Placering är på vårt huvudkontor Torsplan i Stockholm.
Avdelningen består av ett team på 5 personer som arbetar med allt inom Ekonomi, Analys, Controlling och IT. I vårt team gillar vi detaljer, har kul ihop och hjälper hela Snabbgross.
Vår avdelning är en del av Snabbgross Supportkontor som består av ett 30-tal medarbetare.
Vår verksamhet präglas av en varm och inbjudande arbetsmiljö, där det finns en tydlig teamkänsla med hjälpsamma kollegor.
Den här rollen är central där du stöttar många funktioner i frågor om ekonomi, rutiner och administration. Du har kontakter med chefer och medarbetare på Snabbgross supportkontor och i butik, men även kontakter med centrala funktioner på Axfood samt med myndigheter.
Nära samarbete kommer det också att vara med Butikssystemansvarig i Snabbgross.
Arbetet är varierande och du får bred kunskap inom en mängd olika områden.
Du rapporterar direkt till ekonomichefen där du arbetar med, samt utvecklar den interna kontrollen och de ekonomiadministrativa rutinerna i bolaget.
I ditt arbete kommer du ansvara för och arbeta med:
- Utveckla och följa upp ekonomiska och administrativa rutiner i butik.
- Inventeringar.
- Utföra administration på Supportkontoret
- Du kommer också ha rollen som superanvändare på flera områden, samt delta som funktionsrepresentant inom projekt av olika slag
Du bidrar med din positiva energi och du ser värdet i att bygga relationer och att nätverka. Du är en analytisk problemlösare som med engagemang och driv tar dig an dina arbetsuppgifter. Du är ordningsam och strukturerad och drivs av att ha ett brett arbetsområde och vara spindeln i nätet.
Din förmåga att samarbeta och kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling kommer att hjälpa dig att vara lyckosam i denna roll.
Du har en gedigen ekonomisk kunskap och förståelse. Vi värderar högt om du har flerårig erfarenhet av arbetet i butik. En god kunskap i officepaketet förutsätter vi. Erfarenhet av SAP är också en merit.
Publicerad den
22-07-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Stockholm
- Typ av kontrakt
- Deltidsjobb
- Typ av jobb
- Restaurang, Detaljhandel
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!