Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.
Om tjänsten
Vill du bli en del av ett engagerat och välkomnande team som strävar efter att utveckla riktigt bra kundupplevelser och därigenom vill bidra till ökad läsning? Adlibris är mitt i ett spännande förändringsarbete för att bli ännu mer kundupplevelsecentrerade.
Som Marketing Automation Specialist hos oss kommer du ha en viktig roll i att förbättra kundupplevelsen genom att definiera och utveckla automatiserade kundinteraktioner och ett personaliserat erbjudande längs hela kundresan via vår CDP Bloomreach. Målet är att skapa en så relevant, smidig och inspirerande kundupplevelse som möjligt för varje kund, där du genom personlig kundkommunikation når kunden med rätt meddelande, i rätt kanal, vid rätt tidpunkt. Rollen har stort fokus på att planera, utveckla, testa och följa upp kunddatadriven kommunikation, vilket innebär att du behöver ha en bra analytisk förmåga.
Som MA specialist hos oss kommer du dessutom ha en väldigt viktig roll i utvecklingen av vår CDP framåt vilket innebär att vi tror du är en nyfiken och engagerad person med ett starkt intresse för även de tekniska delarna. Vidare ser vi att rollen kräver någon som har en god förståelse för och erfarenhet av marknadsföring & taktiskt CRM-arbete.
Hos oss får du jobba tillsammans med kunniga och engagerade kollegor med stor passion för böcker och att utveckla bra kundupplevelser. Som MA specialist tillhör du Customer Experience Management-teamet, men du kommer jobba tvärfunktionellt i nära samarbete med bl.a roller som digital marknadsförare, marknadsansvarig, kommunikatör, webbanalytiker m.fl. Vi har redan 2 MA specialister hos oss som du självklart också kommer jobba mycket tillsammans med.
Huvudansvarsområden:
Delta i det taktiska och tekniska arbetet med att vidareutveckla Adlibris CDP
Delta i arbetet med att kvalitetssäkra och utveckla Adlibris kunddata
Skapade av rapporter & dashboards
Ansvarig för att testa och följa upp kundinteraktioner mot kontrollgrupper för att säkerställa högsta möjliga relevans och uplift för målgrupperna
Intern förankring och informationsspridning av CDP-aktiviteter med intressenter inom resp. område inkl. kundservice
Löpande arbete med att övervaka, optimera, testa och följa upp kundinteraktioner:
För att lyckas i rollen som MA Specialist tror vi att du har en MA utbildning från ex. Mediainstitutet, IHM eller Nackademin eller akademisk examen med yrkeserfarenhet inom kampanjhantering, konverteringsoptimering eller relaterade områden. Du har erfarenhet från marketing automation verktyg såsom Adobe Marketing Cloud eller Salesforce, Google Marketing Platform, eller CDPer såsom Bloomreach, Optimove, Tealium, eller liknande plattformar. Du har troligen jobbat med stora kunddatabaser och analyserat olika segment för att optimera kampanjer och konvertering, och med automatiserad och personaliserad kommunikation.
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för och bra affärsförståelse inom e-handel och för hur man kan jobba med korsföljning, produktrekommendationer och andra personaliseringar. Vi tror att du har ett genuint intresse för datadriven kommunikation och du är van att analysera beteenden och KPIer och kan omsätta analys till handling, och att du kontinuerligt testar dina hypoteser i A/B-tester.
Vi tror att du är en driven och självständig person som samarbetar effektivt i tvärfunktionella team. Vi tror också att du är nyfiken och har vilja att lära nytt, och att du har ett kundcentrerat mindset. Som person trivs du i en föränderlig miljö, är nyfiken på att lära dig nya saker och gillar att ta ägandeskap för ditt eget arbete. Om du dessutom älskar böcker och läsning, så tror vi du kommer trivas extra bra hos oss!
Friskvårdsbidrag
Personalrabatt på alla våra härliga produkter!
03-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!