I rollen som HR Business Partner vid Coop Mitt får du möjlighet att påverka och skapa ett mervärde i företaget genom att bidra med ett strategiskt samt operativt HR-perspektiv och därigenom till ökad lönsamhet samt ytterligare tillväxt. Du erbjuds en varierande arbetsvardag med många olika kontaktytor.
I nära samarbete med CHRO, övriga HR-kollegor, funktionschefer samt region- och butikschefer inom Coop Mitt kommer du att arbeta proaktivt med verksamhetsnära frågor med fokus på hög kvalitet och effektivitet inom ansvarsområdet.
Som HRBP bidrar du även till att utveckla Coop Mitts HR-leverans, varumärket och driva samt ansvara för vissa områden och initiativ. Du ansvarar även för att säkerställa HR-leveransen inom ditt ansvarsområde (regioner) inkluderat bl.a. rekrytering, lag- och avtalsefterlevnad, förhandling, lönerevision, individärenden, uppföljning av sjukfrånvaro och andra nyckeltal samt att proaktivt och systematiskt arbeta med dessa frågor.
Rollen innebär många kontaktytor och att du, i ett nära samarbete med verksamhetens chefer, har ett konsultativt- och coachande förhållningssätt i alla typer av HR-frågor. Vidare ansvarar du för att koordinera dialog, samverkan och förhandlingar med den fackliga organisationen.
01-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!