Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.
Nu har vi möjlighet att erbjuda ett av Mediesveriges roligaste jobb!
Di-gruppen Möten & Koncept erbjuder varje år spännande möten och event för varumärken som Dagens Media, Resumé, Dagens industri, Dagens Medicin, Aktuell Hållbarhet, Dagens Samhälle, Market och Dagligvarunytt. Vi är totalt 60 personer som jobbar med att skapa Sveriges bästa B2B event.
Med starka varumärken och en stark organisation bakom dig kommer du som Junior Marketing Automation Specialist arbeta med att driva den digitala marknadsföringen framåt. Låter detta som något för dig?
Om rollen
Som junior Marketing Automation Specialist har du tillsammans med vårt marknadsteam, ett operativt ansvar och på sikt ett strategiskt ansvar för marketing automation arbetet. Detta innebär att stödja övergripande försäljningsmål genom att bygga och upprätthålla konverterande kommunikationsflöden. Dessa flöden byggs i marketing automation systemet Eloqua och består främst av E-postutskick, men även olika sociala medier kanaler. Du kommer att samarbeta med marknadsteamet, säljare, dataresurser och digitala affärsutvecklare för att optimera kommunikationsflöden över tid. Allt för att säkerställa ökad konverteringsgrad.
Arbetsuppgifter
Konfigurera, testa, bygga och upprätthålla kampanjflöden för e-postutskick
Bygga sammankopplade omnichannel-kampanjer i vårt marketing automation system Eloqua
Upprätthålla automatiserade intagskanaler av leads som byggs i Eloqua
Hantera rapportering, analys och utfall av kampanjer kontra målsättning
Skapa automatiserad rapportering från Eloqua
Kontinuerligt utvärdera och föreslå förbättringar
Övervaka användningen av verktyget för att säkerställa att best practise följs
Analysera performance i nära samarbete med marknad, analys- och data team
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla och driva framgångsrik marknadskommunikation och digital kundbearbetning ur ett multikanal perspektiv. Som person är du tekniskt kunnig, affärsdriven, resultatfokuserad och drivs av att förverkliga idéer genom att gå från strategi till handling. Du har även ett öga för detaljer och är mycket noggrann. Vidare har du en entreprenörsdriven personlighet och trivs i en organisation som snabbt kan byta fokus och inriktning. Vi ser gärna att trivs i en roll som innefattar många bollar i luften och flera samarbeten med andra.
Vi söker dig som har:
Utbildning inom marketing automation, digital marknadsföring eller motsvarande
Erfarenhet av att skapa och driva marknadsaktiviteter för i första hand B2B-marknaden
God analytisk förmåga samt ett öga för detaljer
Goda kunskaper i Excel
Strukturerad och noggrann i ditt arbete
Erfarenhet och förståelse av minst ett par marknadsföringsplattformar som epost-marknadsföring, "social media"-marketing, pay-per-click annonsering, CRM, business intelligence, Google Analytics, Google Tag manager, etc
Meriterande
Erfarenhet av Eloqua
MA utbildning från Medieinstitutet
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi sitter i fina lokaler på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm.
Du kommer att tillhöra Marknadsteamet som idag består elva personer, varav sju marknadsförare, två ADs, samt system- och målgruppsspecialister. Du jobbar i nära samarbete med Josefine Julin som är Marknadschef. Du kommer även jobba nära Patrik Mustelin som är digital affärsutvecklare och arkitekt för flödena av den digitala kommunikationen från Marketing Automation systemet.
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande.
Vi värnar om det fria ordet
Mediesveriges starkaste varumärken
Vi leder den digitala förändringsresan
Hos oss fortsätter du alltid att utvecklas
Stort engagemang och framtidstro i alla bolag
Frihet under ansvar gällande arbetsuppgifter
24-02-2023
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!