Kom till Hemköp och var med och bygg oss ännu starkare! Här får du möjlighet att arbeta i en spännande organisation med ett starkt varumärke i en verksamhetsnära roll.
Du erbjuds möjligheten att påverka från dag ett och får ta stort ägarskap kring vår framtida utveckling. Hos oss genomsyrar kärleken till mat allt vi gör – vi vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag.
Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder.
Hemköp är en del av Axfood AB som bland annat utgörs av bolag som WILLYS, Apohem, Urban Deli med flera. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista och en del av Axel Johnson gruppen. Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans.
Vi ser en stark tillväxt och behöver därav förstärka vårt CRM team med en kanal- och innehållsansvarig CRM som tar oss vidare mot målet att bli Sveriges bästa kundklubb.
I rollen som kanal- och innehållsansvarig för klubb Hemköp arbetar du både operativt och strategiskt med att utveckla all klubbkommunikation för ökad relevans, engagemang och lojalitet
. Du har som mål att öka lönsamhet och kundlojalitet, genom att optimera innehållet och ansvara för strategin. Du förvaltar och äger samtliga CRM kanaler, som t.ex. email, hemsida, SMS, push notiser, och postalkommunikation.
I rollen tillhör du Hemköps marknadsavdelning och ingår i eCRM-teamet där du rapporterar till Chef CRM. Vi sitter på Torsplan i samma hus som Axfoods huvudkontor i centrala Stockholm och tillämpar en hybridarbetsplats.
För att lyckas i rollen ser vi att du:
• Äger, driver och definierar kundresor och innehåll i samtliga av CRM kanalerna för att uppnå mål och leverera enligt strategisk inriktning.
• Samarbetar tätt med vårt kreativa team och externa partners.
• Planera och skapar all kommunikation inklusive veckovisa utskick i vårt CRM system Salesforce till våra medlemmar.
• Följer upp och analyserar relevanta nyckeltal för att mäta effekten av genomförd kommunikation och vidareutveckla all vår kommunikation.
• Kommer med förslag på förbättringar och utvecklingsmöjligheter.
• Projektleder samtliga utskick mot kund- A/B tester, content etc samt vid behov leda utvecklingsprojekt kopplat till kanalerna.
• Ta fram årsplan för CRM kommunikationskanalerna.
Vi tror och ser gärna att du har tidigare erfarenhet av projekt- eller liknande kanalledande roller, gärna inom marketing automation. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom marknad eller liknande.
För att lyckas i rollen och att ta dig an kommunikationen till våra medlemmar både digitalt och postalt tror vi att du har 3-5 års kunskap och erfarenhet från flera av dessa områden:
• Arbeta med kommunikation för direktmarknadsföring
• Sätta strategin för CRM kanalerna
• Förståelse för vad som är bra kommunikation och är van att utvärdera den
• Van att projektleda och skapa kommunikation för flera CRM kanaler
• Erfarenhet av att göra veckovisa utskick i Salesforce, Adobe, Voyado eller liknande CRM system.
• Förståelse för konverterande metodiker som driver försäljning och kundlojalitet
• Förståelse för omnikanals strategi och kunna agera på kundinsikter
Vidare har du förmågan att hålla koll på detaljerna samtidigt som du kan behålla ett övergripande perspektiv. Du har en hög förståelse för hur vi kan möta våra medlemmar i olika kanaler och du stimuleras av att förbättra kundupplevelsen genom löpande optimering.
Som person har du ett inre driv, uppskattar förändringar, har en vilja att skapa resultat och nå både egna och gruppens gemensamma mål. Du är ständigt intresserad av att lära dig nya saker som kan hjälpa dig framåt i din roll.
Vi ser fram emot din ansökan!
13-09-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!