Inaktiv platsannons

Dagab Inköp & Logistik AB söker senior kredithandläggare i Stockholm

Om tjänsten

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. 

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
 

Bli en av oss

Till ekonomiavdelningen på Dagab Inköp & Logistik söker vi nu en senior kredithandläggare.

Ekonomiavdelningen på Dagab Inköp och Logistik består av ca 25 personer som arbetar med redovisning, affärsutveckling och affärscontrolling, tull samt kredithandläggning.

Det här får du göra

Som kredithandläggare är din huvudsakliga uppgift att bedöma nya kunder, dess ägare och företrädare ur ett finansiellt perspektiv samtidigt som du bevakar vår befintliga kundstock. Du kommer även att jobba med att bedöma och bevaka våra leverantörers finansiella status samt med utredning ur ett antikorruptionsperspektiv.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är

  • Bedömning av nya kunders och leverantörers finansiella förmåga
  • Bevakning av befintliga kunders och leverantörers finansiella status
  • Undersöka leverantörer ur ett antikorruptionsperspektiv
  • Stödja och samarbeta med sälj- och inköpsfunktionerna
  • Upprätta underlag för finansiell rapportering
Det här förväntar vi oss

Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller juridik. Som person är du självgående, analytisk och grundlig. Du besitter en stor nyfikenhet och lägger gärna den där lilla extra stunden på att få fram så mycket information som möjligt.


För att passa för denna tjänst ser vi också att du uppfyller följande kriterier:

  • Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • God förmåga att argumentera
  • Behärskar engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel
  • Du förstår vikten av att vara noggrann då ditt arbete ligger till grund för val av kunder och leverantörer
  • Du arbetar effektivt både på egen hand och tillsammans med andra
  • Erfarenhet från större organisation är meriterande

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor, Torsplan Stockholm.

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb