Arbetsbeskrivning:
Vi söker en student som vill jobba extra inom mötesbokning via telefon parallellt med sina studier. Vår målgrupp är IT- och verksamhetschefer på stora och medelstora bolag, såsom Telia, Visma och Vattenfall. Addcent Consulting är i en tillväxtfas och detta är en del i en större satsning på nykundsbearbetning. Du kommer att ingå i ett team med 1-2 andra mötesbokare och en team-ledare. Tjänsten är tänkt att starta efter semestrarna och vara tills vidare.
I rollen kommer du att arbeta med de första stegen i vår försäljningsprocess. Du kommer primärt att:
- Jobba med prospektering av nyckelpersoner på hos målkunder, främst via LinkedIn.
- Initiera första kundkontakten och väcka deras intresse för Addcent, med telefon som huvudsaklig kanal, men också via mail/LinkedIn.
- Boka ett första möte med de kunder som visar intresse och lämna över till ansvarig säljare.
Vad vi erbjuder:
- Addcent är ett management- och IT-konsultföretag som hjälper företag att digitalisera sina kundinteraktioner, genom att utveckla arbetssätt och implementera tillhörande IT-stöd. Vi har djup kunskap inom CX-området, som du får möjlighet att ta del av.
- Du blir del av ett proffsigt och trevligt gäng med konsulter och en företagskultur med högt tempo där du får chansen att utvecklas dagligen.
- Du har möjlighet att anpassa arbetet efter dina studier, där vissa veckor kan innebära fler eller färre arbetade timmar beroende på din tillgänglighet. Grunden är 8-12 h arbetstimmar per vecka, där teamet genrellt ses på kontoret.
- Omfattning: Cirka 8–12 h / vecka
- Lön: 160 kr/tim
- Placering: Vasagatan, Stockholm
Vad vi ber om:
- Du studerar vid en Högskola/Universitet och har minst 2 år kvar av dina studier.
- Du har tidigare erfarenhet av telefonbearbetning (mötesbokning eller telefonförsäljning)
- Du har vana av att arbeta självständigt (med teamet som stöd) och i team.
- Du har en stark egen drivkraft och är van att sätta och leverera egna mål.
- Rollen kräver att du är bra på att etablera kontakt med personer och är lyhörd inför kundernas behov.
- Du kommunicerar obehindrat och professionellt på Svenska och gärna också på Engelska
Ansök
Är du är en person som har både people skills och pannben, och som längtar efter att få vara en del av ett positivt och stöttande team – skicka in din ansökan till oss genom att klicka på ”ANSÖK NU”. Vi går igenom kandidatunderlaget löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Extra information
Addcent är ett management- och IT-konsultföretag som hjälper företag att digitalisera sina kundinteraktioner. Vi driver förändring genom att utgå från våra kunders affärsmål och gör en genomlysning av verksamheten, IT och data. Vi utvecklar processer och arbetssätt, och designar sedan bästa möjliga IT-stöd. Hos oss jobbar management-konsulter, verksamhetsanalytiker, lösningsarkitekter och applikationsnära experter tillsammans i uppdragen. Vi har djup kunskap inom CX-området, kombinerat med en stark drivkraft att lösa komplexa problem – och designa den bästa möjliga upplevelsen åt våra kunders kunder. Läs mer på addcent.se.
- Status
- Öppen
- Önskad utbildningsnivå
- Universitet/Högskolestudier, Yrkesutbildning
- Ort
- Stockholm
- Antal timmar per vecka
- 8 - 12
- Typ av kontrakt
- Deltidsjobb, Extrajobb, Jobba hemifrån
- Löneindikation
-
160.00SEK per timme
- Ansvarig för
- Nykundsbearbetning.
- Typ av jobb
- Försäljning / Inköp
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Topjob | Stockholm | Försäljning / Inköp | Deltidsjobb | Extrajobb | Jobba hemifrån | Universitet/Högskolestudier | Yrkesutbildning