Inaktiv platsannons

Dagab söker Förhandlingsledare i Stockholm

Om tjänsten

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. 

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
 

Bli en av oss

Vill du vara med och verka i en spännande bransch med att skapa ett attraktivt och konkurrenskraftigt sortiment till våra kunder? Har du det som behövs för att optimera försäljning och lönsamhet, samt minska kostnader inom hela värdekedjan?

 

Då kan du vara den förhandlingsledare vi söker!

 

Till Dagabs Affärsområdet Märkesvaror söker vi en förhandlingsledare. Som förhandlingsledare kommer du att arbeta med en stor variation av arbetsuppgifter kopplade till förhandling och vår totala inköpsaffär. Du kommer att ingå i en grupp om 2 personer vilka arbetar i nära samarbete med vår inköpsorganisation samt våra kedjor som Hemköp, Willys, Citygross m fl.
 

Det här får du göra

Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av;

  • Uppföljning av affärsuppgörelser, analysera och strukturera förberedelser av förhandlingar.
  • Medverka & driva förhandlingar kring affärsvillkor med leverantörer.
  • Du kommer även medverka i utveckling av systemstöd & rapportering kring förhandling.

 

För att lyckas i rollen behöver du ha ett väl fungerande och nära samarbete med kategoriorganisationen inom Dagab, övriga avdelningar inom Dagab Inköp & Logistik samt kedjorna.

Det här förväntar vi oss

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller motsvarande erfarenhet. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har viss erfarenhet av förhandling, avtal och leverantörssamarbeten. Goda kunskaper om dagligvaruhandeln och ett gott affärssinne är en förutsättning för att lyckas i rollen. I rollen är det viktigt att vara analytisk med bra färdigheter i Excel. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. 

Vi söker dig som är driven, resultatinriktad och initiativrik. Du är kommunikativ och du bygger goda och långsiktiga relationer. Till det har du även ett sinne för affärer och arbetar strukturerat och lösningsorienterat.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor, Torsplan Stockholm.

Publicerad den

25-05-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb