Inaktiv platsannons

Dagab söker HR Administratör i Stockholm

Om tjänsten

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. 

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!

I denna rekrytering tar vi hjälp av Bravura, ansök här via denna 

Det här erbjuder vi

 

Vill du vara en del av ett stort nationellt HR-team där vi alla jobbar affärsnära och som vidareutvecklar och implementerar gemensamma processer och arbetssätt som stöttar företaget att uppnå sina mål?

Nu förstärker vi vårt HR-team med ytterligare en HR Admin till Dagab där du kommer vara med om att stötta utvecklingen av Dagabs uppdrag och möjliggöra Axfoods fortsatta framgång inom dagligvaruhandeln. Det är ett vikariat på ca ett år med placering Torsplan, Stockholm.


 

Det här får du göra

 

I rollen som HR-administratör arbetar du brett med att ge kvalificerat stöd till företagets HR-avdelning. Du hjälper chefer på Dagab med olika uppgifter såsom att säkerställa on-, cross-, offboarding samt löne- och systemstöd. Tillsammans med HR-specialisterna från Dagab lön och system, Dagabs Shared Service Center samt hela Dagabs HR-team, stödjer du chefer i att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs, utvecklas, presterar och bidrar till att verksamheten når sina mål. Du stöttar även med tjänstebilshantering, där du säkerställer att beställningar görs korrekt och att besiktningar genomförs.

- Administrativ stöttning och stötta chefer så de jobbar enhetligt med introduktion och bra avslut
- Vara ”Go-to” person gällande våra lönesystems frågor
- Stötta med jobbarkitektur och administration kring befattningshantering.
- Tjänstebilshantering

Det här förväntar vi oss

 

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom Personal- och Arbetslivsfrågor/Human Resources alternativt motsvarande erfarenhet
• Minst ett års erfarenhet inom HR-administration
• Talar och skriver obehindrat på svenska
• Erfarenhet av Quinyx och SAP Success Factors är meriterande

Vi tror att du som söker har hög integritet och är en ansvarstagande och handlingskraftig person som kan arbeta självständigt. I den här rollen är det viktigt att du är trygg i att ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt att du snabbt kan anpassa dig till nya situationer. Vidare är du serviceminded och du har en god förmåga att skapa och underhålla goda relationer till andra människor. Självklart är du också noggrann och detaljorienterad där du tar för vana att upprätthålla tydlig struktur i ditt arbete.

Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering tar vi hjälp av Bravura, ansök här via denna 

 

För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer.

Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. 

 

Om Dagab Inköp & Logistik

Dagab driver och utvecklar koncernens sortiment, inköp och logistik. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet. Dagab omsätter drygt 49 miljarder kronor (2021) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm AB:s Large Cap-lista.

 

Dagab är en del av Axfood, vårt gemensamma uppdrag hittar du om du klickar .
 

 

Publicerad den

27-06-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb