Inaktiv platsannons

Dagab söker Masterdataadministratör i Stockholm

Om tjänsten

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. 

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
 

Bli en av oss

 

Är du noggrann och flexibel och tycker om att ta ansvar? Vill du tillhöra ett team som jobbar tätt och ställer upp för varandra? Då kan det här vara jobbet för dig!

 

I denna breda roll arbetar du med administrering av information för koordinering och underhåll av uppgifter kopplat till Masterdata Kund. Du arbetar för att samtliga uppgifter är korrekta och fungerar optimalt i hela inköps och logistikledet. Rollen omfattar också ansvaret som kvalitetsägare för masterdata på våra Kunder. Masterdata är en del av affärsområdet IT/VU/Administration. Du kommer att tillhöra ett gäng om 5 personer som arbetar tätt tillsammans. 

Det här får du göra

 

  • Ansvara för underhåll av de centrala uppgifterna i våra system med syfte att få ett väl fungerande flöde från att det skapas kunder till dess att varorna når butik
  • Samverka med och stödja övriga enheter inom koncernen avseende kundflödet
  • Tjänsten innefattar löpande kontakt med bl.a. kedjor, ekonomi samt våra Kunder i olika ärenden i form av informationsinsamling och felhantering
  • Lösa tilldelade ärenden och felanmälningar
  • Dokumentera gruppens arbetsprocesser
  • Delta i förbättringsarbete för att höja kvalitet och effektivisera hanteringen av masterdata
Det här förväntar vi oss

 

Vi söker dig:

 

  • med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT eller annan utbildning/yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig
  • minst 3 års arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna i en servicefunktion
  • goda kunskaper i Office-paketet
  • erfarenhet av butiks- / lagerarbete eller masterdata (meriterande)
  • kunskaper inom SAP är starkt meriterande

 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, så vi ser gärna att du är noggrann och kan arbeta strukturerat och processorienterat. Då rollen innebär många kontaktytor såväl externt som internt, är det viktigt att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har god samarbetsförmåga. Vi tror också att du är flexibel och trivs med det höga tempo som tidvis förekommer. Avslutningsvis är det viktigt att du är ansvarsfull och har förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Inom teamet hjälper vi varandra och du behöver därför också vara en god lagspelare.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i september eller enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor, Torsplan Stockholm.

Publicerad den

16-05-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb