Senior utvecklare med intresse för Data Lakes i Sundsvall, Kramfors

Om tjänsten

Vi söker dig som vill vara med och utveckla Bluecoms egna mjukvara. I rollen som Systemutvecklare har du möjlighet att fördjupa dig inom AI & Machine Learning. Du kommer, tillsammans med duktiga kollegor, arbeta i spännande projekt för kunder som Svenska Hockeyligan, ÖoB och Ahlsell, 

Låter det som nästa steg för dig? Kul, vi ser fram emot din ansökan. 

Om rollen
Det här är en omväxlande roll i ett attraktivt företag, som är i stark tillväxt. Vi är samarbetspartner till många kunder inom olika branscher. Detta kommer att ge dig både fördjupad kunskap inom AI & Machine Learning och en ökad förståelse för olika branschers behov.

Som utvecklare hos Bluecom har du en viktig roll där du skapar varierande IT lösningar som matchar våra kunders behov. Ditt fokus ligger främst på hur vi kan ge stöd för hantering av data som samlas in via nätverk och som används som underlag för att generera intäkter. Du kommer ha en central roll i utvecklingen av Bluecoms egen mjukvara; Bluecom Enterprise Portal.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

  • Ansvara för validering och monitorering av data
  • Skapa och bygga integrationer till Data lakes genom export och import av data
  • Hantera supportärenden kopplade till Data lakes
  • Delta aktivt i utvecklingsarbetet av Bluecom Enterprise Portal

Din profil:
Vi tror att du har arbetat i en liknade roll tidigare där du utvecklat och/eller vidareutvecklat mjukvara för kundanpassning. Det är mycket meriterande med erfarenhet av rollen som Full stack utvecklare med kunskaper inom både frontend och backend. Det är viktigt att du har ett stort intresse för AI och Machine Learning med drivet att vilja lära mer och fördjupa dina kunskaper inom området.

  • Du har troligen en eftergymnasial eller akademisk teknisk eller it-relaterad utbildning.
  • Det är meriterande med kunskaper i programmeringsspråk såsom exempelvis Python, Java, C++.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift är ett krav.

Placeringsort är Kramfors eller Sundsvall. Planerade resor till kunder i hela Sverige förekommer.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen måste du vara nyfiken och motiveras av att skapa kundrelevanta lösningar. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som tillsammans med dina kollegor. Eftersom vi är en kundnära organisation är det viktigt att du är lösningsorienterad, har förmågan att lyssna samt är pedagogisk. 

Du är van att arbeta mot kund, har lätt för att samarbeta och kan kommunicera med olika intressenter på ett lättförståeligt sätt. 

Du har ett stort tekniskt intresse som gör att du hela tiden håller dig uppdaterad i det senaste, och delar gärna med dig till dina kollegor.

Vårt erbjudande omfattas bland annat av:
Vi trivs tillsammans och ser det som en självklarhet att dela med oss av kunskap, kompetens och insikter. För oss är work life balance viktigt och där är hybridarbete en central del. Våra chefer är närvarande, vi har en inkluderande arbetsmiljö och ger alltid rätt förutsättningar för våra medarbetare att utvecklas. Vi satsar långsiktigt på dig som medarbetare och du börjar din resa hos oss genom en gedigen onboardning.

Vårt erbjudande omfattas bland annat av;

  • Sommartid under juni-augusti
  • Friskvårdsbidrag
  • Sjukvårdsförsäkring

Om oss
Bluecom som är en del av Office Management är ledande inom utvecklingen av olika typer av IT-lösningar. Vi är stolt samarbetspartner till bland annat Svenska Hockeyligan, ÖoB och Ahlsell. Vi arbetar med datahantering och intäktsgenerering, och vårt fokus ligger på att skapa innovativa och skräddarsydda lösningar för våra kunder. Som en del av Bluecom får du möjligheten att påverka och utveckla vår egna mjukvara, Bluecom Enterprise Portal. Vi är ett passionerat team som strävar efter att leverera högkvalitativa lösningar och skapa verklig affärsnytta för våra kunder.

Övrigt
Placeringsort är Kramfors eller Sundsvall och det förekommer planerade resor i tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carolina Degerkvist på carolina.degerkvist@officemanagement.se

Om Office Management

Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management är klimatneutralt enligt standarden PAS2060, vilket innebär mätning, minskning och klimatkompensering av hela bolagets klimat¬avtryck. Arbetet omfattar utsläpp från hela verksamheten, inklusive produkter och tjänster som levereras till kund. Bolaget är miljöcertifierade ISO14001. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2022 och har kontor i Stockholm, Oslo, Uppsala, Tammerfors, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Kramfors, Linköping och Luleå.

Grundades 1993
Medarbetare 450
Omsättning 1320 MSEK

Publicerad den

19-09-2023

Extra information

Status
Öppen
Ort
Sundsvall, Kramfors
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)

Ansök nu

Dela jobbannonsen