Finansintresserad administrativ assistent till Fitch Ratings
Ort/Region: Stockholm
Datum: 2016-11-25
Dual-headquartered in New York and London, Fitch Ratings is a leading provider of credit ratings, commentary and research. Dedicated to providing value beyond the rating through independent and prospective credit opinions, Fitch Ratings offers global perspectives shaped by strong local market experience and credit market expertise. The additional context, perspective and insights we provide help investors to make important credit judgments with confidence.
Fitch Solutions delivers credit market data, analytical tools and risk services to the global financial community. In addition to offering proprietary market based content, Fitch Solutions distributes the ratings, research and financial data of Fitch Ratings through a variety of flexible platforms. With innovation and experience behind every solution, Fitch Solutions helps financial professionals meet the diverse and evolving needs of today’s global markets.
Fitch Ratings and Fitch Solutions, along with Fitch Learning, are part of the Fitch Group, a global leader in financial information services with operations in more than 30 countries. Fitch Group majority owned by Hearst.
Vill du få inblick i finansbranschen? Har du ett stort finansintresse och vill arbeta med administration på ett välkänt finansbolag? Då kan det här uppdraget vara något för dig! Uppdraget startar omgående, under december månad. Du bör alltså vara tillgänglig snarast. Uppdraget inleds med 6 månaders konsultuppdrag med en anställning hos oss på SW. Efteråt finns det stor chans till förlängning och då direkt hos kunden.
Arbetsuppgifter
Fitch Ratings sitter i ett kontorshotell i centrala Stockholm och på den svenska avdelningen är det du och en annan person som arbetar. Kollegan är ansvarig över den nordiska regionen och det är den personen du kommer assistera med bland annat schemaläggning och mailhantering. Du kommer även att arbeta med reseutgifter och fakturor i SAP. Fitch Ratings har precis bytt system till SAP och därför kommer du även vara med att sätta upp rutiner för dig själv. Du kommer även att boka resor och boende, uppdatera rapporter som skickas vidare i koncernen samt göra en del budgetarbete.
Den här rollen är alltså för dig som har ett stort intresse för finansbranschen och som vill komma in på ett spännande bolag med stora möjligheter. I den här rollen kommer du alltså att arbeta väldigt brett med olika administrativa uppgifter. Du kommer, utöver ovanstående uppgifter, att arbeta med bokning av event och göra beställningar till kontoret.
Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som har en relevant examen från universitet eller högskola. Huvudkontoret är placerat i London och kollegan du arbetar med är engelsktalande och därför är det av vikt att du är flytande i engelska. Det är meriterande att du arbetat i SAP innan. För att passa i tjänsten är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av administrativa arbeten och har arbetat med det några år. Du bör dessutom ha ett stort finansintresse och vara intresserad av kreditvärderingar.
Som person bör du vara organiserad, flexibel och vara duktig på att prioritera. Många uppgifter sker månatligt medan några uppgifter är ad hoc. Därför bör du vara van att hantera sådana uppgifter. I den här tjänsten arbetar du mycket i Office-paketet och framförallt Excel och PowerPoint och därför bör du vara van vid det. Har du erfarenhet av Salesforce är det också meriterande.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är på 6 månader och på heltid. För rätt person innebär tjänsten chans till överrekrytering till kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.