Inaktiv platsannons

Verksamhets- och processutvecklare till SPP

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om tjänsten



Vi är inte vilket bolag som helst. 2017 blev vi utsedda till världens andra mest hållbara bolag på World Economic Forum i Davos - vilket gör oss till världens mest hållbara försäkringskoncern!  Vill du vara med på en spännande och utmanande resa? Vår omvärld och därmed marknad förändras allt snabbare. Vi ser en ökad konkurrens, prispress och ökad grad av digitalisering som ställer krav på förändringar i mötet med kund. Se mer i filmen ovan. Nu söker vi en person som brinner för att skapa kundvänliga effektiva processer som är digitala för kunden och som dessutom är automatiserade i vår ände.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker en person som har en bakgrund inom process- & verksamhetsutveckling som är redo att anta utmaningen att skapa kundvänliga processer för våra kunder när de går i pension och vid utbetalning till efterlevande. Du kommer att ingå i en grupp med tolv andra kollegor som tillsammans ansvarar för utbetalning till kunder vid pensionering och till efterlevande och när de är sjuka samt riskbedömning.

Vi samarbetar i stor utsträckning med vår internationella samarbetspartner Cognizant med team i både Vilnius i Litauen och Pune i Indien som sköter merparten av den löpande handläggningen, samt med Skandikon Pensionsadministration i Stockholm och Itello vars standardsystem vi håller på att implementera.

Tjänstens omfattning är heltid med start så snart som möjligt.

Arbetsuppgifter

Som verksamhets- och processutvecklare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:

  • Kartlägga processer och driva utvecklingen mot digitaliserade och automatiserade flöden
  • Prioritera, planera och genomföra förbättringsåtgärder tillsammans med kollegor inom olika delar av verksamheten och IT
  • Följa upp tidplaner och leveranser för ett optimerat resultat
  • Ta fram processorienterade mål och nyckeltal och införa aktiviteter som stöttar målbilden samt säkra effekthemtagning
  • Leda verksamhets- och förbättringsprojekt
  • Kontaktpunkt för förbättringsförslag från Cognizant avseende processutveckling och robotisering
  • Utifrån avvikelser identifiera och genomföra kvalitetshöjande åtgärder
  • Samarbeta med intressenter i andra delar av verksamheten och IT samt med externa bolag såsom Itello och Cognizant
  • Löpande utredningar

Kompetensprofil

För att passa in i rollen ser vi att du har en Civilingenjörsutbildning, ekonom eller annan relevant högskoleexamen. Du har arbetat ett antal år inom verksamhets-& processutveckling och har förmåga att se framtida kundvänliga lösningar och erfarenhet av att driva fram effektiva processer med tyngdpunkt på digitalisering och automatisering. Du har goda kunskaper i Excel och en god systemvana. Har du kunskaper inom AuyoHotKey eller motsvarande är det meriterande.

 Egenskaper

Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har ett genuint intresse för att ge god service till både kunder och samarbetspartners. Du är strukturerad, analytisk, har en hög genomförandeförmåga och får saker att hända. Vi ser vidare att du är en positiv person som trivs med att samarbeta mot såväl gemensamma som individuella mål. 

Utvecklingsmöjligheter

Då du kommer i kontakt med flera verksamhetsområden inom SPP får du ett brett kontaktnät och god förståelse för olika processer. Tjänsten ger dig möjlighet till individuell utveckling och skapar goda förutsättningar för vidare utveckling inom SPP. 

Resor i mindre omfattning kan förekomma.

Publicerad den

18-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)