SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vi är inte vilket bolag som helst. 2017 blev vi utsedda till världens andra mest hållbara bolag på World Economic Forum i Davos - vilket gör oss till världens mest hållbara försäkringskoncern! Vill du vara med på en spännande och utmanande resa? Vår omvärld och därmed marknad förändras allt snabbare. Vi ser en ökad konkurrens, prispress och ökad grad av digitalisering som ställer krav på förändringar i mötet med kund. Se mer i filmen ovan. Nu söker vi en person som brinner för att skapa kundvänliga effektiva processer som är digitala för kunden och som dessutom är automatiserade i vår ände.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker en person som har en bakgrund inom process- & verksamhetsutveckling som är redo att anta utmaningen att skapa kundvänliga processer för våra kunder när de går i pension och vid utbetalning till efterlevande. Du kommer att ingå i en grupp med tolv andra kollegor som tillsammans ansvarar för utbetalning till kunder vid pensionering och till efterlevande och när de är sjuka samt riskbedömning.
Vi samarbetar i stor utsträckning med vår internationella samarbetspartner Cognizant med team i både Vilnius i Litauen och Pune i Indien som sköter merparten av den löpande handläggningen, samt med Skandikon Pensionsadministration i Stockholm och Itello vars standardsystem vi håller på att implementera.
Tjänstens omfattning är heltid med start så snart som möjligt.
Arbetsuppgifter
Som verksamhets- och processutvecklare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
Kompetensprofil
För att passa in i rollen ser vi att du har en Civilingenjörsutbildning, ekonom eller annan relevant högskoleexamen. Du har arbetat ett antal år inom verksamhets-& processutveckling och har förmåga att se framtida kundvänliga lösningar och erfarenhet av att driva fram effektiva processer med tyngdpunkt på digitalisering och automatisering. Du har goda kunskaper i Excel och en god systemvana. Har du kunskaper inom AuyoHotKey eller motsvarande är det meriterande.
Egenskaper
Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har ett genuint intresse för att ge god service till både kunder och samarbetspartners. Du är strukturerad, analytisk, har en hög genomförandeförmåga och får saker att hända. Vi ser vidare att du är en positiv person som trivs med att samarbeta mot såväl gemensamma som individuella mål.
Utvecklingsmöjligheter
Då du kommer i kontakt med flera verksamhetsområden inom SPP får du ett brett kontaktnät och god förståelse för olika processer. Tjänsten ger dig möjlighet till individuell utveckling och skapar goda förutsättningar för vidare utveckling inom SPP.
Resor i mindre omfattning kan förekomma.
18-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!