Har du erfarenhet av att arbeta inom kundreskontra och vill komma in på ett världsledande företag? Har du dessutom en god analytisk förmåga och trivs med att lösa problem? Då har vi tjänsten för dig! Vi på SJR söker nu en ekonomiassistent till vår kund Coty med start omgående.
Coty grundades i Paris 1904, och har sedan dess vuxit till att bli världsledande inom skönhet och kroppsvård. Cotys produkter säljs idag i 130 länder världen över och är välkända på marknaden. Bland produkterna hittar du märken som Wella, Calvin Klein, Hugo Boss, OPI, Chloé, Ghd, Max Factor och Marc Jacobs. I företaget arbetar idag ca 20 000 över hela världen och varav omkring 100 medarbetare i Sverige.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha det yttersta ansvaret för inbetalningar av alla produkter som skickas till Cotys kunder inom ditt område. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara:
• Säkerställa och kontrollera betalningar för alla kundkonton
• Analysera öppna konton samt agerar proaktivt så att dessa betalas enligt överrenskommelse
• Du arbetar nära med kunderna och ni samarbetar internt i teamet för att lösa de problem som uppstår
• Ansvara att dina konton är avstämda inför månads-, kvartals- och årsbokslut
Du kommer även i rollen som ekonomiassistent ansvara för ett eget projekt eller ha ett systemansvar som du ansvarar för utöver rollbeskrivningen. Denna uppgift kommer att tilldelas individuellt baserat på både landets och individens egenskaper och nivå.
Lämplig bakgrund
För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker har:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av och förståelse för det ekonomiska flödet
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är meriterande
• Det är meriterande om du har språkkunskaper i annat nordiskt språk
I denna process kommer stor vikt läggas vid personlighet. Du som söker denna tjänst är noggrann och strukturerad. Vidare är du driven, analytisk och trivs med att lösa problem. Eftersom du arbetar i nära kontakt med både kunder och kollegor tror vi att du är relationsorienterad och har en god samarbetsförmåga.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 3-6 månader med start omgående och det är en heltidstjänst. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!
16-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!