Bli en del
av det svenska landslaget i IT-Infrastruktur
Känner du
att du blir lite extra exalterad när du får prata om IT och Teknik? Har du
erfarenhet av IT-support sedan tidigare och ett intresse av att jobba med
utmanande tekniska problem i en organisation som engagerar sig i din
utveckling? Talar och skriver du dessutom franska, svenska och engelska
flytande? Då kan vi ha den perfekta tjänsten för dig.
Atea har
samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi är landslaget i
IT-infrastruktur och våra medarbetare brinner för att vara med att bygga ett
bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och
sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa
värderingar.
Din roll i
laget
Som junior
IT-konsult kommer du att var en del av vårt affärsområde Services. Vi jobbar
mot allt från lokala till globala kunder och stöttar dem primärt inom
IT-tjänster som Servicedesk, On-Site, drift och övervakning. I just den
här rollen kommer du att få en chans att supportera fransktalande användare från
vår servicedesk. Servicedesken supporterar användare från hela världen, vilket
har skapat ett öppet, välkomnande och mångkulturellt team. Du kommer i ditt
dagliga arbete få hantera allt från de mest vanliga problem kring ett
klientoperativsystem och standardapplikationer, till mer specifika problem
gällande infrastruktur kopplat till klienten.
Hos Atea
finns goda möjligheter till utveckling, både genom Atea-bekostade
certifieringar från dom allra största leverantörerna och via
ren erfarenhet. I en spännande satsning för att gemensamt lyfta våra
juniora talanger finns även chans att söka till Atea Career Program. Där kan du
som har ett eller ett par års erfarenhet av en junior roll inom Atea anmäla dig
till ett karriärprogram för att bygga din kunskap och din möjlighet till
internrekrytering med inriktning mot exempelvis säkerhet, datacenter,
kommunikation eller projektledning. Helt plötsligt har du kanske hittat din
nisch och det är dags att gå med i ett nytt lag inom Atea och på vägen träffa
ännu fler härliga kollegor som delar ditt driv inom just IT.
Dina
huvudsakliga uppgifter för den här tjänsten är:
*
Servicedesk/Helpdesk
*
Felsökning, fjärrstyrning och felavhjälpning
* Global
support på franska (svenska och engelska kan tillkomma)
Vårt
erbjudande till dig
Hos oss är
det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra
medarbetares utveckling och att vara TP2B (The Place 2 Be), den bästa platsen
för medarbetare, kunder och partners. Vår kultur präglas av våra värderingar,
en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är
helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av
IT-infrastruktur och tillhörande tjänster. Vi gillar att utmana varandra på ett
öppet men respektfullt sätt. Det handlar om att sätta tydliga mål och hjälpa
varandra gå den vägen vi utmanat oss själva att gå. Vi gör detta tillsammans,
tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål och utveckling. Vi är
svenska landslaget inom IT-infrastruktur och vi bygger ett bättre Sverige med
IT. Vill du vara med?
Vi har
alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår
egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Som person
känner du troligtvis igen dig på följande:
Du har ett
proaktivt förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna problem där du
fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Du är driven i ditt arbete
och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla
riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring
och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du är bra på att skapa
relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. Vi lägger
stor vikt vid personlig lämplighet.
För att
lyckas i denna tjänst bör du ha följande kompetens:
* Har
erfarenhet av IT-support sedan tidigare
* Har ett
gott logiskt tänkande och felsökningsmetodik
* Talar och
skriver franska, svenska och engelska flytande
Vill du bli
en del av landslaget?
Välkommen
med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef via filip.kammerton@atea.se (+46 46-16 33 23) alternativt rekryterare Anna
Joelsson, via anna.joelsson@atea.se (+46 46-16 34 51). Vi
hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista
ansökningsdatum.
Atea vill
vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-
och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varmt
välkommen med din ansökan!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och
snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta
medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa
konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med
bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med
it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.