Har du ett
brinnande intresse för IT och några årserfarenhet av support on site och
IT-infrastruktur? Vill du ingå i ett team av konsulter som har en bred teknisk
repertoar där du får ett värdefullt utbyte av kunskaper och en stor frihet att
forma din egen roll i samråd med dina kunder? Då kan du vara vår nästa
Technical Account Manager!
Vi erbjuder dig en arbetsplats som
präglas av medarbetare
som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar
och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i
it-infrastruktur.
"Rollen som Technical Account Manager är oerhört bred och utvecklande.
Det låter som en klyscha men det är verkligen nya utmaningar varje dag och jag
får träffa massor av människor och breddar nätverket hela tiden." – Jonas
Aschan, TAM på Atea i Malmö.
Vill du läsa mer om Jonas och hans roll som TAM –
Din roll i laget
Rollen som Technical Account
Manager på Atea innebär att du tar dig an en rådgivande teknisk roll där du har
ett helhetsansvar för dina egna kunder i frågor gällande utveckling och drfit
av deras befintliga it-miljö. Vi jobbar mot allt från lokala till globala
kunder och ditt uppdrag blir att fungera som SPOC (Single Point of Contact). Du
kommer dessutom ta rollen som kundernas tekniska språkrör mot Ateas portfölj
och kundansvariga säljare.
Det bästa med rollen är enligt
våra medarbetare att du får en enorm frihet att forma din roll tillsammans med
dina kunder och utefter dina intressen. Teamet du kommer ingå i har högt i tak
och en god gemenskap. Du kommer att, tillsammans med dina kollegor och din chef
jobba mot ett gemensamt mål genom löpande operativa möten för att tillsammans
identifiera kunskapsbehov och kundstrategier.
Därför är det även viktigt för
oss att ge dig möjligheten till utveckling och utbildning genom Atea-bekostade
certifieringar från dom allra största leverantörerna eller helt enkelt ren och
skär erfarenhet. Allt för att ligga i framkant på vårt utbud och kundernas allt
mer spännande miljöer.
Dina huvudsakliga uppgifter i
rollen som Technical Account Manager är:
Agera som SPOC (single point of
contact), teknisk rådgivare och generalist gentemot dina egna kunder
Ta rollen som kundernas
tekniska språkrör mot Ateas portfölj och kundansvariga säljare
Förvalta och utveckla kundens
befintliga it-miljö och dokumentation
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det
alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap
och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av
våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst
mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges
största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Vi har alltid
stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen
väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är initiativtagande som
person, ser möjligheter och vågar testa nya vägar såväl planeringsmässigt som
tekniskt. Du är strukturerad i ditt arbete och har ett proaktivt och
kommunikativt förhållningssätt gentemot dina kunder och kollegor. Du är
självgående i din roll men har samtidigt en mycket god samarbetsförmåga och
gillar att jobba i lag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna
rekryteringsprocess.
För att lyckas i tjänsten som Technical
Account Manager bör du ha följande kompetens:
- 3-5 års erfarenhet
inom drift och support
- Generell kunskap kring
klient, server och nätverk
- Flytande svenska och
engelska i tal och skrift
- B-körkort
Det är meriterande om du även har
- Eftergymnasial
utbildning inom IT
- Erfarenhet av att
arbeta i projektfrom
- Erfarenhet av Azure,
Office 365 och ITIL